Sliedrecht geeft drie winstpunten in slotfase uit handen

NSVV 1

Benjamin Meijdam (intikker)
Sander Backx (schot)
Sjoerd Hofstede (schot)
Jasper Huisman (schot)

1e klasse D

28 oktober 2023 14:30

G. Jaggan

Gemeentelijk Sportpark
Wilhelminastraat 1
3281BZ
NUMANSDORP
tel. 0186-653820

Wat zaterdag 28 oktober voor Sliedrecht in de beginfase van de uitwedstrijd tegen NSVV een mooie middag leek te worden, eindigde in een totale fiasco. Na een 0-2 voorsprong werd tegen tien tegenstanders in de slotfase met 3-2 verloren.

De start van de wedstrijd zag er hoopvol uit. Met veel druk naar voren, gesteund door een stevige rugwind kreeg Nordin el Hasssani in de eerste minuten al twee dotten van kansen om de score te openen. Benjamin Meijdam deed dat in de tiende minuut wel, toen de NSVV doelman twijfelde bij uitlopen, waarbij Meijdam simpel 0-1 kon scoren. NSVV wist niet wat er gebeurde en was even de kluts kwijt. Zeker toen Aaron Bashir dreigde door te breken en vervolgens werd gevloerd. Op de rand van het 16-metergebied eiste Meijdam de vrije trap op, die hij vervolgens keurig om de muur krulde (0-2).

Tweede gele kaart

De aanvallen op het NSVV doel volgden elkaar in hoog tempo op en wanneer er wat zuiverder zou zijn gespeeld, had de voorsprong al heel snel kunnen uitgroeien. Toch kwam het team van NSVV weer wat tot rust en halverwege de eerste helft werd een tegenaanval door Sander Backx afgerond (1-2). Een kwartier voor rust kreeg Sliedrecht weer een meevaller, want Kjetil Mol liep tegen zijn tweede gele kaart aan en moest vertrekken. Met nog een uur spelen voor de boeg zou Sliedrecht toch voordeel moeten halen uit deze nieuwe situatie. Vooralsnog bleef het aanvallend te slordig en leek de verdediging van NSVV de situatie weer onder controle te hebben.

Andere strategie

Kort na de pauze werd bij onnodig balverlies op het middenveld Sliedrecht met de neus op de feiten gedrukt. Sjoerd Hofstede kon tegen alle verhoudingen in de gelijkmaker scoren (2-2). Sliedrecht zette weer aan en NSVV besefte dat met tienman een andere strategie moest worden gehanteerd. Met veel spelers achter de bal kon het Sliedrecht zonder al te veel problemen van het lijf houden, mede door het feit dat Sliedrecht in aanvallend opzicht weinig fantasie toonde en zich stukliep op de stugge verdediging.

Eerste balcontact

Er deden zich wel mogelijkheden voor en de druk bleef groot op het vijandelijk doel, maar echt uitgespeelde kansen kwamen er niet. Enkele minuten voor het einde wisselde NSVV twee spelers, die direct naar de frontlinie werden gestuurd om in de slotfase een beslissing te forceren. Door te slap ingrijpen van de achterhoede  lukte het inderdaad Jasper Huisman om bij zijn eerste balcontact doelman Lukas Grizell in de korte hoek te verschalken (3-2). Sliedrecht heeft in de beginfase getoond dat het wel kan, maar verliet gedesillusioneerd het veld omdat het zeker besefte dat dit absoluut niet nodig was geweest. Zaterdag 4 november is Sparta (av) te gast op de Lockhorst, aanvang 14.30 uur.