VOETBALVERENIGING SLIEDRECHT

De voetbalvereniging Sliedrecht is een in 1912 opgerichte club die is ontstaan uit een samenvoeging van een fietsclub en een voetbalclub. De vereniging kent een 111-jarige rijke historie en heeft in die jaren op verschillende locaties gespeeld, zoals in de polder langs het spoor, op het industrieterrein, aan de Parallelweg en vanaf 1972 op sportpark De Lockhorst. De bedoeling is dat binnen afzienbare tijd de vereniging zal verhuizen naar een nieuwe accommodatie aan de overzijde van het spoor. Veel prominente spelers hebben hun eerste stappen gezet bij de v.v. Sliedrecht en bereikten zelfs het betaald voetbal en het grote Oranje.

De vereniging telt rond de 1250 leden en staat sinds jaar en dag bekend als een kweekvijver voor jeugdspeler. Momenteel nemen ca. 50-55 teams deel aan de competitie, waarvan het merendeel jeugdteams. In dat kader past ook het jaarlijkse Baggercuptoernooi, een internationaal jeugdtoernooi, waarbij in drie leeftijdsklassen steeds 40-45 teams deelnemen. Een jaarlijkse happening op sportief gebied, waarbij de meeste teams ook in tenten bivakkeren op het sportpark. Het hoogste seniorenteam speelt in de 1e klasse.

Om een vereniging, waar zo veel activiteiten zijn, goed draaiende te krijgen en te houden zijn op verlerlei gebied veel (vrijwilligers)handen nodig. En die zijn er gelukkig wel, maar een groeiende vereniging heeft steeds meer vrijwilligers nodig. Wij komen daarom heel graag in contact met nieuwe enthousiaste mensen die ook een steentje willen bijdragen om “alle ballen hoog te houden”.

Voor informatie hierover kunt u de vacaturebank op onze website  www.vvsliedrecht.nl raadplegen of u kunt een e-mail sturen naar [email protected]