Opnieuw verlies voor Sliedrecht

BVCB 1

Nick Walbeek (vrije trap)
Ricoberto Luijando (schot)

6 april 2024 14:30

J.E.H. Hodzelmans

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Blessureleed blijft het elftal achtervolgen

Stiekem had Sliedrecht wel één of meerdere punten willen afsnoepen van tegenstander BVCB toen het zaterdag 6 april aan de thuiswedstrijd begon, want dat had de ultieme revanche kunnen zijn voor de zware nederlaag in de heenwedstrijd. Maar daar had Sliedrecht niet de juiste middelen voor. Zonder een handvol geblesseerde spelers moest de groep met jeugdspelers worden aangevuld. De nederlaag van 0-2 was dan achteraf gezien wel begrijpelijk.

In evenwicht

Toch gaf de eerste helft nog voldoende houvast om te hopen op een goed resultaat. Er werden weliswaar (aan beide kanten) weinig of geen kansen gecreëerd, maar de ploegen hielden elkaar aardig in evenwicht, alhoewel het veldspel van de gasten verzorgder was dan bij Sliedrecht. Vooral in aanvallend opzicht kwam de ploeg duidelijk tekort. Verdedigend gezien klopte het aardig, waarbij Tim van Stek de lange en veel scorende spits Michael de Rooy goed in toom hield.

Gekortwiekt

Kort voor rust moest ook aanvaller Juthlen Castillo met een blessure afhaken en zodoende werd Sliedrecht aanvallend nog meer gekortwiekt. Tot overmaat van ramp maakte BVCB via een goed genomen vrije trap van aanvoerder Nick Walbeek op slag van rust de 0-1. En opnieuw vlak voor rust een tegengoal incasseren was niet de eerste keer deze competitie.

Te veel ruimte

De tweede helft was nagenoeg een kopie van de eerste omgang, waarbij er zich nauwelijks scoringskansen voordeden. Wel wat doelpogingen van afstand, maar keeper Jasper Sprong zat goed in de wedstrijd. Het aanvalsspel van Sliedrecht was regelmatig te onzuiver waarbij de balcontrole en passing te nonchalant of te slordig waren. BVCB kwam hierdoor geen moment in de problemen en wist zelfs halverwege de tweede helft op 0-2 te komen toen de geheel vrijstaande Ricoberto Luijando veel te veel ruimte kreeg en gemakkelijk scoorde.

Geen vuist maken

Sliedrecht was geslagen en zag ook wel in dat het deze wedstrijd aanvallend totaal geen vuist kon maken. Trainer v.d. Waal wisselde nog wel enkele spelers om te proberen de wedstrijd te laten kantelen, maar verder dan een afstandsschot van invaller Milan Goedhart kwam de blauw-witte brigade niet.
Zaterdag 13 april a.s. speelt Sliedrecht een uitwedstrijd tegen DCV, aanvang 14:30 uur