Eindsprint voor lijfsbehoud start goed tegen Bennekom

Bennekom 1

22 april 2023 14:30

A. Andrea

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

Met nog vier wedstrijden te gaan tegen ploegen uit de middenmoot moest Sliedrecht zaterdag 22 april starten tegen Bennekom, de ploeg waartegen in de heenwedstrijd nog een krappe 0-1 overwinning werd geboekt. De aanloop naar de wedstrijd was rommelig. Door een misverstand was er geen scheidsrechter beschikbaar. In overleg werd besloten dat de grensrechter (en voormalig scheidsrechter) van de gasten, Adrie Andrea de wedstrijd zou leiden. Dat de heer Andrea meer gefloten heeft was wel te zien, want hij leidde de wedstrijd perfect zonder zelf in beeld te zijn.

Acceptabele eerste helft

Met opnieuw een verrassing in de opstelling, waarbij verdediger Sem v.d. Pjjl als diepe spits werd geposteerd, leverde Sliedrecht een zeer acceptabele eerste helft af, waarbij enkele kansen werden gecreëerd en in defensief opzicht Sliedrecht niets weggaf. Een aantal keren was Sliedrecht zelf dicht bij een scoringskans, vooral omdat de snelle Quinton Eugenia de wat tragere verdedigers van Bennekom steeds zijn hielen liet zien. Maar tot scoren kwam het in de eerste helft niet, alhoewel Sliedrecht misschien wel een doelpuntje had verdiend.

Dichtbij tweede treffer

Al kort na de hervatting was Quinton Eugnia weer zijn directe tegenstander te vlug af, toen bij een aarzeling in de verdediging hij direct van dichtbij de bal achter de verbaasde doelman de Haan knalde (1-0). Vanaf dat moment heeft Bennekom geprobeerd de bakens te verzetten, door met vier aanvallers te proberen Sliedrecht vast te zetten. Maar dat duurde niet langer dan een klein kwartiertje, waarna Sliedrecht de regie weer over kon nemen. Zowel Eugenia via een snelle uitbraak, als Marciano Simonis met een hard schot van afstand waren nog dicht bij een tweede treffer.

Belangrijke driepunter

Deze keer bleef Sliedrecht wel alert en hield de laatste fase achterin de gelederen gesloten, om niet opnieuw te worden verrast zoals vorige week. Een heel belangrijke driepunter, die weliswaar niet betekent dat er plaatsen op de ranglijst zijn gewonnen (de directe concurrenten wonnen ook), maar geeft wel zelfvertrouwen om volgende week naar Almkerk te gaan om te proberen deze lijn voort te zetten.