Matige start bekertoernooi

3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

Het was bepaald geen flitsende start van Sliedrecht in de eerste poulewedstrijd van het bekertoernooi. Tegen het fysiek en technisch sterkere Heerjansdam werd zaterdag 3 september op de Lockhorst in de slotfase nog een 2-2 gelijkspel uit het vuur gesleept, maar eigenlijk liet Sliedrecht het laatste kwartier pas zien waartoe het in staat is.

Op de paal

Vanaf de aftrap was Heerjansdam in voetballend opzicht de bovenliggende partij. Al heel snel kwam Sliedrecht goed weg met een onverwachte pegel op de paal. De degelijke verdediging van de gasten gaf Sliedrecht geen enkele kans, terwijl Ronald Ouwens binnen tien minuten slordig balverlies in de Sliedrecht defensie direct kon afstraffen (0-1). In het verloop van de eerste helft moest doelman Donatz nog een paar keer handelend ingrijpen, maar verder waren er aan beide kanten weinig scoringskansen.

Gelijkwaardige strijd

Kort na de hervatting kreeg Dennis Verhoef een uitgelezen kans op de gelijkmaker, maar voor open doel miste hij de scherpte en werd het tijd voor wat wisselingen in de opstelling. Deze nieuwe impuls zorgde er voor dat Sliedrecht meer grip kreeg op de tegenstander en er ontstond een gelijkwaardige wedstrijd, waarbij Sliedrecht meer aanvallend tegenspel bood. Met nog een kwartier op de klok liep Heerjansdam verder uit, toen een harde en lage voorzet van de rechterkant niet werd weggewerkt en Milan v.d. Berg eenvoudig, maar zuiver 0-2 binnenschoot.

Stormloop

Hierbij leek de wedstrijd op slot te zitten, maar Sliedrecht trok voortvarend ten aanval en Heerjansdam kon niet anders dan achteruitlopen. De ene na de andere aanval golfde op het Heerjansdam doel af en Sliedrecht gooide alle remmen los. Een misverstand in de verdediging stelde Dennis Verhoef in de gelegenheid om kort voor tijd nog 1-2 binnen te tikken. De stormloop ging verder en in de blessuretijd zorgde opnieuw Dennis Verhoef met een kopbal, op aangeven van Tim van Stek, zelfs voor de gelijkmaker (2-2). Al met al geen beste wedstrijd van Sliedrecht, waarbij het team alleen de laatste fase het ware gezicht liet zien.

Zaterdag 10 september wordt in en tegen Papendrecht de tweede poulewedstrijd gespeeld, aanvang 14.30 uur