Sliedrecht “met 2 gezichten” naar overwinning

5301PZ
ZALTBOMMEL

Van de Redactie – Joop Hartog

Zaterdag 6 november heeft Sliedrecht de uitwedstrijd tegen Nivo Sparta uit Zaltbommel met een 0-2 overwinning over de streep getrokken. Een bizarre wedstrijd waarvan de eerste helft qua voetbal niet om aan te zien was en dat gold voor beide teams. Bij zowel Sliedrecht als Nivo Sparta ontbraken minimaal een handvol spelers wegens blessures, waardoor beide trainers een alternatieve opstelling moesten verzinnen.

Los zand

Met name de eerste helft was het spel van Sliedrecht, dat wel een veldoverwicht had maar totaal niet gevaarlijk kon worden, heel slordig. Trainer Dennis v.d. Steen wond er na de wedstrijd ook geen doekjes om. “Het was los zand, er stond geen echt team en iedereen deed maar wat”. Kansen deden zich niet voor in die eerste omgang. Slechts twee mogelijkheden kreeg Sliedrecht bij schoten van afstand, zonder dat deze resultaat opleverden. Nivo Sparta kwam zelfs niet in de buurt van doelman Mathijs Donatz.

Verse wissels

De pauze werd door v.d. Steen gebruikt om de puntjes nog eens op de gebruikelijk i te zetten en met twee verse wissels en wat omzettingen binnen het team werd de tweede helft ingegaan. Een start die goed uitpakte, want binnen vijf minuten zagen we al een mooie aanval over links waarbij een prima voorzet van Van ‘t Hoog het hoofd vond van Justin Beemsterboer, die voor rust nog op rechts speelde, maar nu als centrumspits fungeerde. Zijn kopbal betekende een 0-1 voorsprong. Het weerwoord van Nivo Sparta bleef beperkt topt één poging van Frenkie Schaap, maar Donatz was op z’n post. Verder dan deze poging kwamen de gastheren niet.

Binnen de lijnen gevloerd

Sliedrecht werd daarentegen regelmatig gevaarlijk, met name via de goed ingevallen Danny van Laarhoven, die nogal eens verwarring stichtte bij de thuisploeg. Halverwege de tweede helft was van Laarhoven te rap voor zijn tegenstander en werd binnen de lijnen gevloerd. De strafschop werd wel hard ingeschoten door Beemsterboer, maar prima uit de hoek getikt door keeper Tom Stupers. Toch bleef Sliedrecht doorgaan waar het gebleven was en hield Nivo Sparta onder druk.

Meer rust en het vertrouwen groeide

Tien minuten voor het einde besliste Justin Beemsterboer de wedstrijd door goed door te storen op een moeilijke bal en uiteindelijk de keeper het nakijken te geven (0-2). De wedstrijd was gestreden, alhoewel diezelfde Beemsterboer op aangeven van Van Laarhoven en v.d. Net nog twee kansen kreeg om de score te verdubbelen. Trainer v.d. Steen was achteraf toch tevreden, niet over de eerste helft, maar hoe de ploeg het na rust heeft weten om te draaien en de wedstrijd toch naar de hand te zetten. “Na de omzetting in de pauze kwam er meer rust in de ploeg, de verdediging stond weer als een huis en het vertrouwen groeide daarmee weer. En nu hopen dat we die lijn weer kunnen doortrekken naar dinsdag”, aldus v.d. Steen. Want dinsdag 9 november a.s. speelt Sliedrecht thuis in de eerste ronde van het knock-out systeem voor de districtsbeker tegen hoofdklasser Achilles Veen, aanvang 20.00 uur