Zeer matige wedstrijd levert wel drie punten op

LRC 1

1e klasse C

16 oktober 2021 14:30

E.D.E. van Yren

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

Wat eigenlijk een jaarlijkse kraker is tussen Sliedrecht en L.R.C. resulteerde zaterdag 16 oktober in een zeer matige (zeg maar gerust slechte) wedstrijd, waarbij Sliedrecht de gelukkige winnaar werd. Via een strafschop vroeg in de wedstrijd werd met 1-0 aan het langste eind getrokken.

Behoudend spel

De start van de wedstrijd had nog alles in zich wat men verwachtte. Zo werd al na drie minuten een doelpunt van Dennis Verhoef afgekeurd en luttele momenten later kreeg Sliedrecht van scheidsrechter van Yren een strafschop toegewezen, toen Marciano Simonis goed van zijn tegenstander wegdraaide en werd aangetikt binnen de 16-meter. Justin Beemsterboer voltrok het vonnis foutloos (1-0). Nog even leek Sliedrecht door te drukken, maar al snel werd gekozen voor behouden spel.

Veel te slordig

LRC daarentegen ging wat opportunistischer spelen en Sliedrecht zakte in, maar gaf achterin geen kansen weg. De voorwaartsen van Sliedrecht werden veelal via lange ballen bediend hetgeen ook niet meewerkte aan vloeiend combinatiespel. Tot aan het rustsignaal gebeurde er eigenlijk weinig en speelde het spel zich voornamelijk op het middenveld af, waar aan beide kanten veel te slordig werd omgegaan met balbezit.

Saaier dan 1e helft

De tweede helft kan kort worden samengevat. Deze was op alle fronten nog saaier dan de eerste helft en werd ook nog ontsierd door veel oponthoud wegens blessurebehandelingen en spelerswissels. Beide verdedigingen beheersten de wedstrijd en kansen en mogelijkheden waren niet of nauwelijks aanwezig.

Te weinig gecreëerd

Chris Boon typeerde deze wedstrijd na afloop als volgt: “Bar en bar slecht. We speelden te veel de lange bal en hebben te weinig gecreëerd, maar verdedigend ook niks weggegeven”. Ook trainer/coach Dennis v.d. Steen was niet warm gelopen voor deze wedstrijd: “Ik hou van goed verzorgd en dominant spel, maar dit was slecht. Maar ik moet ook leren accepteren dat er wel eens slechte wedstrijden tussen zitten, dus ik ben blij dat we ondanks het mindere spel toch gewonnen hebben.

Zaterdag 23 oktober speelt Sliedrecht in Huizen tegen HSV De Zuidvogels dat inmiddels op de 2e plaats in de competitie staat. Aanvang 14.30 uur