Heerlijk, weer een echte wedstrijd……….

Oranje Wit 1

3 juli 2021 14:30

Van de redactie – Joop Hartog

Negen maanden zonder wedstrijden, alleen maar trainen, in kleine groepjes van 2 of 4 spelers. Dat volhouden en gemotiveerd blijven is een prestatie op zich. Zaterdag 3 juli was dan eindelijk de eerste wedstrijd waarbij er geen beperkingen meer waren en waar publiek weer welkom was. Een oefenwedstrijd tegen Oranje Wit moest de start zijn van een hopelijk mooi en nieuw seizoen.

Schoonheidsfoutjes

Ook het publiek was weer aan voetbal toe; er hadden zich flink wat toeschouwers naar de Lockhorst begeven om op deze zwoele zomerdag de eerste wankele stapjes van het nieuwe seizoen te aanschouwen. Sliedrecht was de eerste helft duidelijk de betere ploeg al waren er toch regelmatig schoonheidsfoutjes te bespeuren. Vooral in de duels was merkbaar dat juist dit onderdeel van het voetbal lang niet gedaan of geoefend was. Binnen twintig minuten had Sliedrecht via Dennis Verhoef wel verdiend de leiding genomen (1-0), toen hij een voorzet van Van Harlingen binnengleed. Nog enkele minuten voor de pauze gaf nieuwkomer Justin Beemsterboer zijn visitekaartje af en scoorde zijn eerste Sliedrecht-goal  (2-0), wederom op aangeven van Luciano van Harlingen.

Complete team vervangen

De tweede helft gaf een ander beeld te zien. Het complete team werd vervangen door nieuwe spelers, hoofdzakelijk spelers die van het 2e team of van de jeugdafdeling zijn overgekomen. Lang bood deze groep tegenstand aan Oranje Wit, kreeg een paar doelkansen, maar moest een kwartier voor tijd toch de 2-1 in casseren. Met nog tien minuten te spelen draaide een corner in één keer in het Sliedrecht doel (2-2) en in de blessuretijd werd zelfs nog de winnende goal gemaakt door Oranje Wit (2-3).

De uitslag is niet belangrijk, wel de manier waarop deze tot stand komt. Trainer Van der Steen heeft alle spelers speeltijd gegeven en kan voor a.s. zaterdag, wanneer Sliedrecht  bij OJC Rosmalen op bezoek gaat, kiezen uit een scala van spelers die door alle beperkingen van de afgelopen periode redelijk fit zijn, maar het broodnodige wedstrijdritme ontberen. Aanvang van de wedstrijd 14.30 uur