Voortgang tijdelijke voorzieningen

18 augustus 2017 19:30

Het Recreatief Knooppunt Sliedrecht (RKS) gaat door. Daartoe heeft de gemeenteraad in meerderheid dinsdagavond 20 juni 2017 besloten. De consequentie voor onze vereniging is dat we geen nieuwe (modulaire) accommodatie op onze huidige locatie gaan realiseren.
Onze nieuwe accommodatie zal onderdeel uit gaan maken van dit RKS. De huidige accommodatie is in een dusdanige slechte staat dat ter overbrugging de volgende tijdelijke maatregelen genomen worden. Deze maatregelen worden bekostigd door de Gemeente.

1. Nood dak op bestaande kleedkamers.
  2. Vernieuwen en repareren kozijnen van de kantine.
  3. Uitbreiding van de bestuurskamer.
  4. Units t.b.v. extra kleedkamers.

Voor de maatregelen 1 en 2 heeft ons Business club lid Aannemersbedrijf Leenheer & van Drielen een offerte gemaakt welke inmiddels bij de Gemeente is aangeboden. Zodra de Gemeente opdracht verstrekt voor deze werkzaamheden zullen we alles in het werk stellen om de werkzaamheden z.s.m. uit te laten voeren. De huidige warmwater en verwarmingsinstallatie zal opgeknapt worden zodat ook deze nog een aantal jaren mee kan. T.b.v. maatregel 3 en 4 heeft de Gemeente aan Architectenbureau van Es een opdracht verstrekt voor het verzorgen van een aanbesteding en aanvragen van de diverse vergunningen. Er is een bouwvergunning aangevraagd en een kapvergunning voor de boom aan de voorzijde van de kleedkamers.

We hopen eind augustus meer te horen over de aanbieding van de units, wie dit uit gaat voeren en uiteraard wanneer e.e.a. uitgevoerd wordt.

Uitleg van de tijdelijke maatregelen:

1. Nood dak op bestaande kleedkamers:

Over het gehele dak van de huidige kleedkamers zal een nood dak aangebracht worden. De warmwater en verwarmingsinstallatie zal gedeeltelijk opgeknapt worden zodat we in alle kleedkamers weer veilig en verantwoord kunnen douchen.

2. Vernieuwen en repareren kozijnen van de kantine:

De huidige kozijnen bevinden zich in een erg slechte staat. De kozijnen aan de zuidzijde bij het overdekt terras zullen vernieuwd worden waarbij er 4 ramen demontabel uitgevoerd worden. De overige kozijnen aan de oost en westgevel zullen opgeknapt worden zodat ze weer een aantal jaren mee kunnen.

3. Uitbreiding van de bestuurskamer:

Aan de voorzijde van de bestuurskamer (t.p.v. het tassenrek) zijn 3 units voorzien. De huidige gevel zal verwijderd worden zodat er een grote multifunctionele bestuurskamer ontstaat.

4. Units t.b.v. extra kleedkamers:

Aan de voorzijde van de huidige kleedkamers zullen we een 6-tal units plaatsen. We zullen hier 2 grote kleedkamers realiseren, een fysioruimte en een aparte toiletgroep. De toiletgroep zal de huidige afzonderlijke toiletten in de kleedkamers vervangen.

Voor een indruk van de te plaatsen units zie bijgaande plattegronden.

Uitbreiding bestuurskamer
Uitbreiding kleedkamers

Heeft u vragen of suggesties dan kunt u terecht bij een van de bestuursleden.

Bestuur vv Sliedrecht.