JO17-1 wint Rhein-Neckar Pokal

22 april 2019 22:00

Volgens de traditie, hebben er ook dit jaar weer een aantal jeugdteams meegedaan met een internationaal jeugdvoetbaltoernooi.
Vorig jaar gingen onze jongens van JO17-1 en JO15-1 al gezamenlijk richting Frankrijk. Dit jaar ging de reis wat meer richting het oosten: Het toernooi werd gespeeld bij de Duitse volksclub SPVGG 06 Ketsch (wie kent het niet) in Heidelberg.

Op vrijdagmorgen vertrok de bus, (met aan het stuur good old Johan Deurwaarder, die man kan alles!). Na een gezellige busreis, konden de koffers aan het eind van de middag uit worden gepakt in de jeugdherberg. Voor er überhaupt over voetbal werd gesproken, mochten de snelheidsduivels zich eerst lekker uitleven op een mooie (buiten) kartbaan. Toen de kruitdampen na een paar uur bloedfanatiek racen waren opgetrokken, kon de balans op worden gemaakt: een handvol karts uit de bocht, vlaggen negerend, een kart over een voet van een vrouw en iemand die van de baan af zo het bos in reed (ze zijn Rick de Bruin schijnbaar nu nog aan het zoeken). Kortom: als je daar wilt gaan karten, kun je beter niet zeggen dat je uit Sliedrecht komt.

Later op de avond is zo’n beetje de hele ploeg richting het uitgaanscentrum gegaan en werd het uiteraard niet al te laat voordat de jongens weer terug op hun kamer waren. Ze moesten tenslotte goed voorbereid zijn voor het toernooi.

Omdat de eerste wedstrijden (voor onze categorieën) pas later in de middag werden gespeeld, kon iedereen eerst lekker uitslapen. Na een uitgebreide wandeling door het prachtige Duitse landschap, is de ploeg vertrokken richting de speelvelden.

De voorronden werden voor JO15-1 geen groot succes: het lukte helaas niet om de finalepoule te bereiken. De JO17-1 deed het beter. Zij werden eerste in hun poule en mochten daarom op zondag om de titel gaan spelen.

Na het avondeten stond traditioneel nog een Kahoot Quiz op het programma, die Frank de Bruin ruimschoots won.

De zondag werd een lange dag, omdat de JO17-1 al vroeg op het veld moest staan. Met een tweede stapavond in de kuiten, had de trouwe aanhang er weinig vertrouwen in dat dit nog wat zou gaan worden. In een finalepoule met twee tegenstanders, kwamen zij in de eerste wedstrijd snel achter te staan. Door een heule late goal werd het gelukkig nog net een gelijkspel. Om de finale te halen moest de tweede wedstrijd gewonnen worden. Door een geweldige goal van Osahon (‘Oos’) kwamen we op 1-0. Toen het later toch 1-1 werd, leek het helaas net niet te lukken. Met nog een paar tellen op de klok sloeg Stan The Gunman alsnog toe: 2-1. Met veel zon en gezelligheid was het wachten op de finale tegen een (op papier) sterk Duits team. Door goals van Quinten (Q), Jurgen en Yoran Vink (Vinkiiiieeeeee!!!!) werd dit uiteindelijk een makkie en kon er feest worden gevierd.

Later in de middag werd JO15-1 uiteindelijk 14e (van de 20). Hoewel de prestaties van dit team wat minder waren, was het geweldig om te zien hoe de teams van 15-1 en 17-1 én de aanhang met elkaar zijn omgegaan dit weekend. Dank aan iedereen die voor dit gezellige weekend heeft gezorgd en dank ook vooral aan ‘de feestcommissie’ Wil Eckhardt en Robert Struijk. Het was gezellig mannen!

Klik hier voor de foto's