D1, D4, D5 en B2 kampioen!

30 april 2015 12:45

Het was erg spannend afgelopen zaterdag op de Lockhorst. Maar liefst 4 teams konden namelijk kampioen worden. Na flink wat hachelijke momenten viel het dubbeltje uiteindelijk toch steeds weer de goede kant op. Zowel D1, D4, D5 als B2: allemaal kampioen!

D5 - met de hakken over de sloot

‘s ochtends was het eerst de beurt aan D5, dat met 2 punten achterstand op VVGZ de laatste wedstrijd moest spelen tegen uitgerekend datzelfde VVGZ. De 1-0 voorsprong voor rust kwam in de tweede helft nog wel in gevaar, maar een tegentreffer bleef uit. Een mooi slot van deze spannende competitie voor de spelers van trainer Walter ‘ik heb de hele week slecht geslapen’ Gort en Remco van Holten.

D1 - machtige inhaalrace

Net na D5 begon D1 op hetzelfde veld aan de zenuwenwedstrijd tegen De Alblas. Een overwinning  zou voldoende zijn voor de titel. Gelukkig viel in de 23e minuut de verlossende 1-0. In de 2e helft werd de score uiteindelijk opgevoerd naar 3-0. Met fakkels, vuurwerk en champagne was het één groot feest.

Een zeer knappe prestatie van trainer Erwin van Kooten en zijn mannen. Halverwege het seizoen leek de 1e plaats namelijk nog ver weg. Na een machtige inhaalrace (met 14 opeenvolgende overwinningen!) is het kampioenschap én promotie naar de hoofdklasse een feit.

D4 - ongeslagen kampioen

Na 7 overwinningen en 1 gelijkspel kon de vlag ook voor D4 worden gehesen zaterdag. Met nog 2 wedstrijden voor de boeg is het team van trainer (en kampioenenmaker!) Wim Koppelaar niet meer te achterhalen. De kampioenswedstrijd tegen Nieuw Lekkerland werd met 4-0 gewonnen, waarna de bekers en bloemen konden worden uitgereikt.

B2 - nu wel raak

Twee weken geleden stond de fanfare al klaar voor Ad de Gruyter, Andre de Groot, Martijn Pak en de spelers van B2. Helaas kon het toen niet worden afgemaakt. Zaterdag was 1 punt voldoende tegen lantaarndrager Unitas. De druk werd nog bijna te groot, maar gelukkig waren de bloemen er nu niet voor niets: na een zenuwslopend slot werd de 1-1 over de eindstreep getild en konden de handjes de lucht in.