Sliedrecht 10 in het nieuw door DRV Corporate Finance

23 september 2016 1:30

De mannen van Sliedrecht 10 zijn voor het seizoen 2016-2017 in het nieuw gestoken door DRV Corporate Finance, een adviestak van hoofdsponsor DRV Accountants & Adviseurs. De selectie van Sliedrecht 10, voorheen het 11e, heeft dit jaar uitgesproken voor het kampioenschap te gaan in de reserve vijfde klasse. Het hechte vriendenteam was vorig seizoen nog verantwoordelijk voor een vierde plaats in de competitie en een plek in de kwartfinale van de districtsbeker.

De openingswedstrijd voor de competitie stond afgelopen zaterdag 17 september op het programma tegen Pelikaan uit Zwijndrecht. Na een gelijk opgaande openingsfase waren de baggeraars in de eerste helft de bovenliggende partij. De druk werd dusdanig opgevoerd dat het uiteindelijk Arjan Pijl was die de bal voor zijn linkervoet kreeg en de bal zorgvuldig in de hoek plaatste. Hij zette Sliedrecht op een 1-0 voorsprong en dat was tevens de ruststand.

In de tweede helft wist Sliedrecht wat het moest doen, niet verslappen en proberen zo snel mogelijk voor de 2-0 aan te tekenen. Na een schitterend uitgespeelde counter was het uiteindelijk Gerard Bons die de bal panklaar op het hoofd legde bij Perry van Wijgerden, die de 2-0 binnenkopte.
De wedstrijd was gespeeld, zeker toen de 3-0 viel door de koelbloedige invaller Martijn en de score verder werd uitgebouwd door wederom Perry (4-0) en Martijn (5-0).

Uiteindelijk was het Gerard Bons die met een droge knal de eindstand bepaalde op 6-0 in de eerste wedstrijd. Een mooi begin van de competitie en wellicht een mooi begin van een kampioenschap. We gaan er in ieder geval alles aan doen.