Bestemmingsplan Sliedrecht (toekomstig accommodatie terrein)

17 december 2023 10:45

Tom Pauw

Afgelopen donderdag 14 december 2023 is het ontwerp bestemmingsplan Sliedrecht Buiten (toekomstig accommodatie terrein) en Stationspark III (huidig accommodatie terrein) ter inzage gelegd door de gemeente Sliedrecht. Dit is de 1e stap in de richting van de verplaatsing van onze club. Een ieder in de wereld heeft nu de mogelijkheid tot en met woensdag 24 januari 2024 om zijn zienswijze, zo heet dat officieel, aan de gemeente kenbaar te maken.

Het ontwerp bestemmingsplan geeft op hoofdlijnen weer hoe in de toekomst volgens de gemeente het terrein er uit komt te zien. Op alle “zienswijzen”, zeg maar meningen zal de gemeente dan in februari/maart gaan reageren en mogelijk wordt het plan dan nog bijgesteld. Daarna wordt het bestemmingsplan voorgelegd aan de gemeenteraad en zullen zij in maart/april het bespreken en een besluit nemen.

Op maandagavond 15 januari 2024 wordt door de gemeente in onze kantine vanaf 19.30 uur een inloopavond gehouden. De plannen zijn dan zichtbaar op borden en er zijn ambtenaren aanwezig om vragen te beantwoorden.

Voor wie de plannen nu al wil zien, daarover wil lezen, bijgaand de link naar  https://www.ruimtelijkeplannen.nl via de knop 'Plannen zoeken > plannaam- of nummer’ identificatienummer: NL.IMRO.0610.SBSTPIII-2001

Als bestuur van de v.v. sliedrecht hebben wij tijdens de algemene ledenvergadering van 10 november 2023 het plan – wat verder niet is verandert – voorgelegd aan de leden.

Bestuur en de aanwezigen leden zijn van mening dat het plan niet kan o.a. gezien de enorme waterpartijen, het “kanaal van steenhoek” wat het complex doorkruist, de toegankelijkheid en de onduidelijkheid wie de toekomstige accommodatie gaat betalen.

Het bestuur zal de komende weken de plannen in detail bekijken, aanwezig zijn op 15 januari 2024 en uiteraard zijn zienswijze gaan geven aan de gemeente.

We zullen middels updates een ieder op de hoogte houden.

Bestuur vv sliedrecht