Transferoverzicht van V.V. Sliedrecht

16 juni 2016 16:00

Voetbalvereniging Sliedrecht heeft zich flink laten gelden op de transfermarkt. De kersverse hoofdklasser heeft negen nieuwe spelers aangetrokken. De baggeraars zien echter ook zeven spelers vertrekken. De hoofdtrainer voor komend seizoen is Michel Langerak. Kees van Loon, de hoofdtrainer van afgelopen seizoen, gaat in Loon op Zand als assistent-trainer aan de slag bij tweedeklasser Uno Animo. Zijn zoons spelen daar in het eerste elftal.

Binnengehaalde spelers: Sjoerd van der Waal (SteDoCo), Coen van der Waal (SteDoCo), Ryan Korporaal (Jong FC Dordrecht), Arif Irilmazbilik (Kozakken Boys), Bas van Stokkum (ASWH), Mike Langerak (ASWH), Inam Quliyev (Alblasserdam), Manucho Adelino (Pelikaan) en Edwin van der Kooij (eigen jeugd).

Vertrekkende spelers: Paul Scheurwater (Heerjansdam), Michael Potkamp (SVW), Johan Versluis (SVW), Allard Dobbe (DRL), Olaf Slob (SteDoCo), Tim van Stek (Nieuw-Lekkerland) en Shurnel René Jean Francois (SC Botlek).

Wie haalt Sliedrecht binnen?
De Sliedrechtse broers Sjoerd van der Waal (31) en Coen van der Waal (28) speelden afgelopen seizoen met SteDoCo in de Topklasse. De club uit Hoornaar wist zich te handhaven in de competitie en komt daarom volgend seizoen uit in de Derde Divisie. Volgens de website van SteDoCo maakte Sjoerd van der Waal, die als aanvallende middenvelder en aanvaller kan spelen, in het afgelopen seizoen vijf doelpunten. Verdedigende middenvelder Coen van der Waal maakte één goal voor de ploeg uit Hoornaar.

Met de bijna 33-jarige Arif Irilmazbilek haalt Sliedrecht een ervaren doelpuntenmaker binnen. De aanvaller speelde de afgelopen vijf seizoenen voor Kozakken Boys, dat afgelopen seizoen bij de bovenste helft van de Topklasse eindigde. Daardoor speelt de club uit Werkendam volgend seizoen in de Tweede Divisie.

Ryan Korporaal speelde afgelopen seizoen voor Jong FC Dordrecht. De 21-jarige verdediger speelde in de jeugd van Sparta Rotterdam, Feyenoord en FC Dordrecht. Korporaal speelde afgelopen seizoen met Jong FC Dordrecht in de Beloftenpoule B. Daar eindigde de Dordtenaren op de laatste plaats. Ook in de verliezerspoule kon Jong FC Dordrecht niet overtuigen.

De 25-jarige Bas van Stokkum en bijna 19-jarige Mike Langerak ruilen ASWH in voor Sliedrecht. De club uit Hendrik-Ido-Ambacht promoveerde via de nacompetitie van de Hoofdklasse naar de Derde Divisie. Bas van Stokkum speelde voor zijn avontuur bij ASWH voor Madese Boys en Willem II. Mike Langerak speelde in de jeugd van Sliedrecht en keert nu terug op De Lockhorst. Zijn vader wordt de nieuwe hoofdtrainer van Sliedrecht.

Manucho Adelino ruilt de Peli Dome in voor De Lockhorst. De aanvaller wist zich met Pelikaan niet te handhaven in de eerste klasse. De Zwijndrechtse club speelt volgend seizoen in de tweede klasse.

Inam Quliyev speelde afgelopen seizoen bij Alblasserdam in de tweede klasse. De 26-jarige aanvaller speelde hiervoor bij FC Dordrecht en de amateurs van Sparta. Op 9-jarige leeftijd kwam Quliyev, die geboren is in Bakoe naar Nederland. Hij maakte in het verleden deel uit van de selectie van Jong Azerbeidzjan.

Uit eigen jeugd komt Edwin van der Kooij bij de selectie van Michel Langerak. De keeper speelde het afgelopen seizoen voor de A1 van Sliedrecht, dat uitkomt in de eerste klasse.