Rabobank Baggercup 2019 Fotoalbum online

28 juni 2019 16:00

Peter Vleugel

In het pinksterweekend hebben vele (duizenden!) mensen genoten van de 5e editie van de Baggercup.
Toernooi met mooie winnaars

Op het mooi versierde sportpark van Sliedrecht speelden topamateurploegen voor de felbegeerde Baggercup. Naast 48 teams uit de leeftijdscategorieën U11, U13 en U15, was het toernooi dit jaar uitgebreid met de categorie U12. De 60(!) teams inclusief aanhang maakten er een waar voetbalfeest van, met goed voetbal en spannende finales.

Klik hier voor alle foto's

oernooi met mooie winnaars

Op het mooi versierde sportpark van Sliedrecht speelden topamateurploegen voor de felbegeerde Baggercup. Naast 48 teams uit de leeftijdscategorieën U11, U13 en U15, was het toernooi dit jaar uitgebreid met de categorie U12. De 60(!) teams inclusief aanhang maakten er een waar voetbalfeest van, met goed voetbal en spannende finales.

Zaterdagmorgen om 8:45 uur werd het toernooi geopend door Marco van Zuijdam, contactpersoon van hoofdsponsor Rabobank Merwestroom. Na de opkomst van alle teams en het nodige vuurwerk, werden er op alle velden poulewedstrijden gespeeld. Op zondag werd het steeds spannender, omdat toen de prijzen werden verdeeld.

U11 - V.V. De Meern

Na een spannende wedstrijd tegen De Betrokken Spartaan was de eindstand 1-1 en dat betekende: penalty’s nemen. Op die leeftijd is het natuurlijk best spannend om dat te doen. Toch lukte het bijna iedereen om te scoren. Uiteindelijk trok V.V. De Meern aan het langste eind (5-4).

U12 - FC Metropole United

De eerste editie van deze leeftijdscategorie is gewonnen door het Belgische FC Metropole United. Zij versloegen in de finale DHC en mochten de cup met de grote oren meenemen naar het zuiden.

U13 - De Foresters

Geen Baggercup zonder De Foresters uit Heiloo. Ook dit jaar waren zij weer aanwezig en hoe! In de leeftijdscategorie U13 werd de finale gehaaldtegen V.V. De Meern. Onder leiding van scheidsrechter Allard Lindhout werd de eindstrijd 1-1, maar de penaltywerden net iets beter genomen door De Foresters.

U15 - De Foresters

Ook bij de U15 trokken De Foresters aan het langste eind. Het was het toernooi van de penalty’s, want na een 1-1 eindstand moest het ook tijdens deze wedstrijd gebeuren vanaf 11 meter: RKDEO uit Nootdorp speelde een goed toernooi, maar moest buigen vanaf de stip.

Naast het sportieve aspect, was er ook dit jaar rondom de velden veel te beleven:

Tentenkamp

Laten we gezien het weer maar eens beginnen met het tentenkamp, waar de organisatie alle zeilen bij moest zetten om de tenten goed te laten staan. Een record aantal haringen zijn de grond ingeslagen en met hulp van vele vrijwilligers lukte het uiteindelijk om alles onder controle te krijgen. Gelukkig klaarde het weer in de loop van zaterdag op en was het prima vertoeven. Op zaterdagavond was ook dit jaar weer de Businessclub vertegenwoordigd, die samen met de sponsorcommissie hun jaarlijkse sponsoravond organiseerden.

Bagger Braderie Plein: kloppend hart vol vertier

Het kloppend hart van het toernooi was het Bagger Braderie Plein. Onder het genot van een hapje en een drankje kon er uitgebreid met elkaar worden nagepraat over de wedstrijden. Daarnaast waren er diverse standhouders aanwezig, inclusief een EHBO post.

Panna wereldkampioen Jeand Doest

Net als vorig jaar, waren de balkunstenaars Jeand Doest, Tom V en Nasser El Jackson nu ook weer van de partij. Zij trakteerden de toeschouwers op een prachtige voetbalshow.

Feestavond

De zaterdag werd afgesloten met een uitgebreide feestavond, met optredens van Arjan OostromTwee Bier Zonder Baco én De Lawineboys. Op de speciaal aangelegde discovloer mocht iedereen ‘los’ gaan op de feestmuziek.

Dankwoord

Allereerst willen wij hoofdsponsor Rabobank Merwestroom bedanken voor de financiële steun én de betrokkenheid tijdens het toernooi. Wij waarderen dit enorm! Daarnaast een heel groot DANK JULLIE WEL aan alle vrijwilligers die dit toernooi mogelijk hebben gemaakt.

Iedereen een prettige vakantie gewenst en….tot volgend jaar!

Organisatie Rabobank Baggercup