Jeroen Wanrooij zwaait af

25 mei 2018 19:15

Hanno van den Herik

Na een lange carrière van meer dan 25 jaar selectievoetbal stopt Jeroen Wanrooij met voetballen. Hij is op 7 jarige leeftijd lid geworden van v.v. Sliedrecht, zijn eerste team was F2 en afgelopen zaterdag speelde Jeroen zijn afscheidswedstrijd in het 2e elftal.

In de jeugd heeft hij alle selectieteams doorlopen en in het seizoen 2002/2003 debuteerde hij op 19-jarige leeftijd in het 1e elftal onder trainer Anne Smit. In dat jaar promoveerde het 1e elftal van de 3e naar de 2e klasse. Jeroen heeft 8 jaar in het 1e elftal gespeeld. Hij heeft bijna nooit doelpunten gemaakt, behalve een mooie goal tegen zijn ‘grote’ vriend Stefan Lobbezoo die toen bij Drechtstreek speelde.

Jeroen heeft altijd als verdediger gespeeld, voornamelijk op de rechtsback positie. Vanaf het seizoen 2010/2011 in het 2e elftal. Een echte teamspeler, vol passie en altijd willen winnen. Eén van zijn sportieve hoogtepunten was het winnen van de districtsbeker voor reserveteams in 2012.

Het moment van afzwaaien was gepland rondom de thuiswedstrijd tegen Hardinxveld (en oud-trainer Ronald den Ouden). Het mooiste cadeau was natuurlijk de 1-0 overwinning, maar ook het eerbetoon vanuit het team was prachtig. Bij de publiekswissel in de 70e minuut vormde de spelers en staf een erehaag om het respect voor Jeroen te benadrukken. Daarna volgden nog toespraken in de kleedkamer (details worden niet vrijgegeven), overhandiging van cadeaus en een uniek v.v. Sliedrecht shirt.

Voor de aftrap van het eerste werd ook vanuit de club de waardering voor zijn trouwe staat van dienst opgeluisterd met een dankwoord en bloemetje uit handen van bestuurslid André van Dijk.

Zoals Jeroen Wanrooij worden er niet veel meer gemaakt, een voorbeeld voor velen.