Sliedrecht 7 wint moeizaam van Noordeloos 2

SV Noordeloos 2

Mannen zaterdag, 7, 4e klasse 09

30 april 2016 12:30

Sliedrecht 7 heeft afgelopen zaterdag op Sportpark De Noordeloos met hangen en wurgen gewonnen van Noordeloos 2. De blauwwitten kwamen vanaf de stip op voorsprong. Noordeloos kwam langszij uit een vrije trap. In de slotfase wist Sliedrecht toch de bevrijdende treffer te maken. Het resulteerde in een 1-2 overwinning, die verre van sprankelend was.

door Jelle den Toom

Afgelopen week maakte Arie Visser bekend dat hij na dit seizoen zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangt. Hoewel hij op de bank begon, werd de afspraak gemaakt dat hij bij een penalty binnen de lijnen zou komen om nog een keer te kunnen scoren voor zijn afscheid. Sliedrecht moest het verder doen zonder Sander Meerkerk, Stefan de Fauw, Jan Mourik, Erik van den Herik en Kevin Lanser.

De eerste helft begon redelijk. Sliedrecht liet in het eerste kwartier de bal het werk doen en creëerde de nodige mogelijkheden. Echte kansen werden niet gecreëerd. Toch werden de bezoekers in het zadel geholpen door de thuisploeg. Na een ongelukkige handsbal in de 16-meter ging de bal op de stip. Zoals afgesproken kwam Arie Visser binnen de lijnen. Hij vond in eerste instantie de keeper maar was in de rebound wel trefzeker, 0-1. Noordeloos kwam daarna beter in het spel en liet Sliedrecht verdedigen. Dat kwam mede doordat de baggeraars de bal telkens snel verspeelden. Enkele minuten na de openingstreffer kreeg Noordeloos een vrije trap op een gevaarlijke plek. Deze belandde via het muurtje achter keeper Niels van den Herik, die tot die tijd weinig had te doen. Na de 1-1 werd het rommeliger op het veld. Sliedrecht kreeg nog wat kansjes, maar kwam op de cruciale momenten tekort. Datzelfde gold in verdedigend opzicht, want de bezoekers kwamen continu een stapje te laat. Daardoor maakte Sliedrecht het zichzelf erg lastig.

Na rust kwamen Martijn Hoogendam en Arie Visser in de ploeg. De broertjes Jelle den Toom en Kevin den Toom namen plaats op de bank. De tweede helft kenmerkte zich door de vele lange ballen die werden gehanteerd. Hierdoor werd het spel er niet beter op. Aan beide kanten ontstonden wel wat kansjes. Noordeloos was enkele keren gevaarlijk vanuit de voorzet, maar de thuisploeg wist het net niet voor een tweede keer te vinden. Sliedrecht had via aanvallers Patrick van Wingerden en Mark Meerkerk nog de nodige dreiging. Maar door de vele lange ballen was het voor de middenvelders niet aan te lopen. De aanvallers stonden dus een beetje op een eiland. Het leek allemaal hopelozer te worden toen Mark van den Herik en Danny de Vlaming beiden naar de kant gingen met een blessure, maar dat viel uiteindelijk mee. Sliedrecht kwam nog wel een keer met de schrik vrij toen invaller Jelle den Toom werd uitgekapt. De aanvaller van Noordeloos ging alleen op de keeper af maar hij maakte het niet af. Zo'n 10 minuten voor tijd kwam Mark van den Herik toch weer binnen de lijnen omdat Nadaav Chermon uitgeput was. Niet veel later ging Tim Lanser aan de rechterkant met de bal aan de haal. Hij hield het overzicht en vond Mark Meerkerk. De aanvaller legde de bal klaar voor zijn linkerbeen en haalde hard uit, 1-2. In de slotfase werd het nog wat onvriendelijk op het veld. Aan beide kanten werden tikken uitgedeeld. Toen na een overtreding een opstootje leek te ontstaan, blies de scheidsrechter verstandig voor het einde van de wedstrijd.

Sliedrecht 7 ging met drie punten terug naar De Lockhorst, maar mocht niet trots zijn op het vertoonde spel. Volgende week spelen de mannen hun laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Leerdam Sport '55 3 komt dan naar Sliedrecht.