Sliedrecht 7 deelt punten met GJS 4

Mannen zaterdag, 7, 4e klasse 09

9 april 2016 12:00

Wim v.d. Herik

Sliedrecht 7 heeft zaterdagmiddag gelijkgespeeld tegen GJS 4. Op sportpark De Lockhorst werd het 2-2. Sliedrecht kwam in de eerste helft op 2-0 voorsprong, maar kon na afloop van de wedstrijd tevreden zijn met een puntendeling.

door Jelle den Toom

Sliedrecht had tijdens de vorige ontmoeting met de Gorinchemers weinig in de melk te brokkelen. In november werd het 4-1 voor GJS, dat nog kans maakt op het kampioenschap. De thuisploeg moest het zaterdag doen zonder de geblesseerde Danny de Vlaming, Jan Mourik en Erik van den Herik. Ook Kevin den Toom was afwezig, wegens klusverplichtingen in zijn nieuwe huis.

In de eerste helft speelde Sliedrecht goed vanuit de organisatie. GJS had het meeste balbezit en speelde veel op de helft van de thuisploeg. De Gorinchemers creëerden de nodige kansen, maar Sliedrecht wist in de eerste helft het doel schoon te houden. Hoewel GJS beter was, kreeg het uit een counter toch de 1-0 tegen. Sliedrecht zette een goede aanval op. Jelle den Toom stuurde Patrick van Wingerden de ruimte in. De snelle aanvaller vond Mark Meerkerk, die de vrijstaande Tim Lanser bediende. De laatstgenoemde schoot de bal keurig tegen de touwen, 1-0.

Door de goal kwam Sliedrecht wat beter in de wedstrijd. Het stapte wat verder naar voren en kwam zelfs op 2-0. Arie Visser speelde vanuit de defensie Mark Meerkerk aan. Hij legde hem voor zijn linkerbeen en besloot het verrassend te proberen. Zijn schot had een vervelend stuitje, waardoor de keeper er geen antwoord op had, 2-0. Het was de derde treffer van Mark Meerkerk in een week tijd. Afgelopen maandag vond hij tegen SVS'65 2 ook al twee keer het net.

GJS kwam na de 2-0 steeds meer op de helft van Sliedrecht spelen. Het creëerde de nodige kansen, maar vond telkens keeper Niels van den Herik. Zo ging Sliedrecht met een voorsprong de rust in.

Na rust en na de verfrissende groene limonade van Jan Stam bleef het spelbeeld hetzelfde. GJS regeerde en Sliedrecht moest gedwongen verdedigen. De thuisploeg wist lange tijd een tegendoelpunt uit te stellen, maar moest uiteindelijk toch de aansluitingstreffer incasseren. Er werd een goede voorzet gegeven, waar de lichtgeblesseerde Danny van Goolen net niet bij kon. Bij de tweede paal kopte de GJS-spits dankbaar de 2-1 binnen.

Niet veel later kon keeper Niels van den Herik, net als zijn collega aan de overkant, voor de tweede keer de bal uit het netje halen. Na een goede loopactie van GJS brak de Sliedrechtse verdediging en kon de 2-2 worden gemaakt.

Het laatste gedeelte van de wedstrijd kreeg GJS nog de nodige kansen maar verzuimde de Gorinchemse ploeg om de genadeklap uit te delen. Bij Sliedrecht was de pijp leeg. Keeper Niels van den Herik zorgde er met enkele belangrijke reddingen voor dat de schade niet groter werd. De thuisploeg kreeg in het tweede bedrijf nog kansen uit een vrije trap, maar deze werd door Patrick van Wingerden naast geschoten. Via Sander Meerkerk had Sliedrecht nog een mogelijkheid, maar de middenvelder kon het duel in het strafschopgebied van GJS niet winnen.

Na 90 minuten blies Wim van den Herik voor het einde van de wedstrijd. Sliedrecht 7 speelt voor het eerst gelijk in de competitie. Gezien de verhoudingen op het veld mag het team daar tevreden mee zijn, ook al zat er voor het gevoel wel meer in na de voorsprong van 2-0. De ploeg van trainer-speler Jelle den Toom speelt de komende twee zaterdagen geen competitiewedstrijden. Op zaterdag 30 april gaan de mannen van Sliedrecht 7 weer de wei in. Ze gaan dan op bezoek bij Noordeloos 2.