Sliedrecht 3 deelt punten met Rijsoord 4

Mannen zaterdag, 3, 2e klasse C

2 april 2016 14:30

Ruiter, D. de

Sliedrecht 3 heeft zaterdagmiddag gelijkgespeeld tegen Rijsoord 4. De ploeg van speler-trainer Joeri Verhoef kwam in Ridderkerk niet verder dan 1-1. Na een uur spelen kwam Sliedrecht op voorsprong vanaf de stip, maar in de slotfase moesten de bezoekers toch een tegengoal incasseren. Op basis van de eerste helft had Sliedrecht zeker meer verdiend.

door Jelle den Toom

Op papier beloofde het geen gemakkelijke wedstrijd te worden. Op sportpark De Lockhorst verloor Sliedrecht in november met maar liefst 0-3 van de mannen uit Ridderkerk. Toch was Sliedrecht in de eerste helft de bovenliggende partij. Al snel kreeg de ploeg kansen. Het eerste schot kwam na 5 minuten van Jimmy Vlot, die in het eerste bedrijf erg dreigend was vanaf het middenveld. In de 12e minuut waren de bezoekers via Joeri Verhoef dichtbij de openingstreffer, maar zijn schot spatte uiteen op de lat.

Rijsoord kwam er na een kleine 20 minuten spelen voor het eerst gevaarlijk uit. De thuisploeg zette een goede combinatie op, maar de spits verzuimde om van dichtbij te scoren. De wedstrijd werd daarna wat rommeliger. Beide teams kozen vrij snel voor de lange bal, waardoor er veel balverlies werd geleden. Ook stevige duels werden van beide kanten niet uit de weg gegaan. Maar er ontstonden wel mogelijkheden voor Sliedrecht.

Na goed doorzetten wist Joeri Verhoef in de 25e minuut Wesley van der Waal vrij te spelen in de 16-meter van Rijsoord, maar zijn schot verdween in het vangnet. Even later was Wesley van der Waal weer dichtbij. Na een goede combinatie op de rechtflank sneed hij naar binnen en haalde uit met links. De keeper van Rijsoord redde knap.

In de 31e minuut kreeg Sliedrecht een kans via Jordy van Garderen. Hij ging alleen op de keeper af en rondde prima af, maar hij stond in buitenspelpositie. Zo bleef de brilstand tot aan de thee op het bord staan. Sliedrecht kreeg nog twee grote kansen via Thom van der Vlies. Twee keer ging de snelle aanvaller alleen op de keeper af, maar de sluitpost van Rijsoord kwam beide keren als sterkste uit de strijd. Vlak voor rust kwamen de Ridderkerkers nog bijna op voorsprong door slechte communicatie tussen aanvoerder Thijs Muilwijk en keeper Tim de Gruijter. De aanvaller van Rijsoord wist de paniek in de Sliedrechtse defensie echter niet om te zetten in een doelpunt. Het liep net goed af voor Sliedrecht.

Na rust kreeg Sliedrecht al snel drie corners mee. Deze leverden niets op, maar daarmee zetten de bezoekers direct de toon. De verhoudingen op het veld waren in het begin van de tweede helft gelijk aan die in de eerste helft. Rijsoord kwam af en toe voor de goal, maar Sliedrecht had de betere kansen. De thuisploeg kreeg een mooie kans via een vrije trap vanaf de rand van de 16-meter, maar deze verdween over het doel van keeper Tim de Gruijter. Sliedrecht was via Jordy van Garderen dichtbij een treffer. Met een schot vanuit de tweede lijn dwong hij de keeper tot een uiterste krachtsinspanning.

Na iets minder dan een uur verliet Wesley Berndsen het veld. Hij speelde een degelijke wedstrijd en was in aanvallend opzicht erg dreigend met zijn snelheid. Onur Takac nam zijn plaats op het middenveld in. Niet veel later maakte Robbert Visser een goede rush over de rechterflank. Hij geraakte tot in het strafschopgebied en werd daar aangetikt door een Rijsoord-verdediger. De bal ging terecht op de stip. Aanvoerder Thijs Muilwijk pakte zijn verantwoordelijkheid en schoot de penalty feilloos in, 0-1.

Na de treffer werd Rijsoord wat feller en ging het wat verder naar voren spelen. Sliedrecht wist in de eerste minuten na de goal de organisatie goed op orde te houden, maar werd ook wat slordig. Ook ontstond er her en der wat onenigheid op het veld. Jimmy Vlot kreeg onder andere een flinke tik, maar ook aan Sliedrechtse kant werd er uitgedeeld. De sfeer werd grimmiger en de duels werden op het scherpst van de snede uitgevochten.

Een kwartier voor tijd kon Wesley van der Waal niet verder. Jelle den Toom, die als reserve was meegegaan naar Ridderkerk, kwam voor hem in het veld. In het laatste kwartier voerde Rijsoord de druk flink op. Het hanteerde veel de lange bal, waardoor de druk op de Sliedrechtse goal groter werd. Enkele keren kwam Sliedrecht met de schik vrij, maar de gelijkmaker hing in de lucht. Een paar minuten voor het eindsignaal scoorde Rijsoord uit een corner. De lange centrale verdediger van de thuisploeg torende boven iedereen uit en kopte de bal snoeihard tegen de touwen, 1-1. In de slotfase moest Sliedrecht nog even met een mannetje minder spelen. Joeri Verhoef kwam na een duel verkeerd op zijn schouder terecht en moest daarom naar de kant. Niet veel later blies de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Ton den Dunnen, zijn assistent namens Sliedrecht, vlagde een prima wedstrijd.

Sliedrecht deed zichzelf, op basis van de eerste helft, tekort met een punt. Ook al had Rijsoord in het laatste halfuur de betere papieren. Het resulteerde in een puntendeling op sportpark Rijsoord. Volgende week (zaterdag 9 april) speelt Sliedrecht 3 op sportpark De Lockhorst tegen Wieldrecht 4. Dat wordt een belangrijke wedstrijd, want de winnaar van die wedstrijd neemt afscheid van de nacompetitieplaats.