Sliedrecht 2 blijft ongeslagen in thuiswedstrijden: 12 punten uit 4 wedstrijden

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

7 november 2015 13:00

Bakker, C.

Vorige week zaterdag speelde Sliedrecht 2 de wedstrijd tegen Drechtstreek 2. Deze wedstrijd werd met gemak omgezet in een winstpartij, 0-8. In deze wedstrijd ontbrak wel de echte focus en concentratie aan Sliedrechtse kant. Op voorhand werd gezegd de selectie dit vandaag moest verbeteren. De wedstrijd die ditmaal op het programma stond was: Sliedrecht 2 – Nieuw-Lekkerland 2. Een altijd lastige pot voetbal, zo wordt gezegd..

In verband met de aanleg van een nieuw kunstgrasveld speelde Sliedrecht 2 op het al liggende kunstgras van Sportpark De Lockhorst. De Kleine Generaal had een flinke selectie op de been gekregen voor vandaag. Maar liefst 16 jongens! Op het laatste moment werd Shurnel hier aan toegevoegd, omdat Kenny te grazen was genomen door de kaakchirurg en geen risico wilde nemen door te spelen.

De volgende elf mochten vandaag in de basis starten: Jordy, alweer lachende, stond onder de lat. De verdediging bestond uit Dennis B, Danny S(jaja, hij is stiekem weer terug), Wlips en Jeroen. Het middenveld bestond uit de twee ‘oudjes’ Jos en Kevin en de van het 1e  teruggekeerde Shurnel. Op tien stond Doornroosje met een kleine 8,5 uur slaap. En voorin was ditmaal plek voor Tim H en Snap. De bank bestond uit een aantal zware jongens: Lob S (die eindelijk geen vakantie had of een weekendje weg was) en Patrick (die niet in het vliegtuig naar Lissabon was gestapt). Maar ook de vlugge jaapies waren van de partij: Danny L., Jim V. en Glenn S. (die kampte met pijntjes).

De Kleine Generaal gaf wederom aan dat er geen excuses moesten worden gezocht en dat iedereen er vanaf minuut 1 vol op moest klappen. Dit was niet aan dovemans oren gericht, want Sliedrecht begon de wedstrijd heel sterk. Direct werd van achteruit druk gezet naar voren en Nieuw-Lekkerland had het hier heel lastig mee. Het was wachten op het eerste doelpunt.

Sliedrecht verplaatste het spel continu en creëerde zeker vier 100% kansen. De eerste kans kwam al na 2 minuten. Tim H nam de bal knap met zich mee en lobte de bal over de keeper. Jammer genoeg belandde deze op de binnenkant van de paal, maar de curve had niet de juiste richting meegekregen. De tweede grote kans kwam van het hoofd van Snap die vol op de paal kopte. De derde grote kans kopte Kevin over, maar niemand nam dit hem kwalijk.. Hij had immers gedronken op vrijdagavond of was het toch donderdagavond? De laatste grote kans kwam wederom van Snap, jammer genoeg jaagde hij de bal snoeihard met links in de bosjes achter de goal. Al met al één van de beste eerste helften, maar door de uitstekende keeper van de tegenstander ook een helft zonder goals.

Na rust begon Sliedrecht minder geconcentreerd en kon Nieuw-Lekkerland een paar minuten hoop kweken. Maar toen was daar opeens Doornroosje met de verlossende 1-0 na een vlugge aanval van achteruit. Na het eerste doelpunt ging het eigenlijk heel snel. De 2-0 kwam van de schoen van Snappie. Hij schoot de bal tegen de netten nadat hij in de eerste helft een aantal kansen onbenut liet.

Na de 2-0 bleef Sliedrecht de druk naar voren behouden en dit resulteerde in een aantal goede kansen. Na een klein uurtje spelen werd Snap uiteindelijk opzichtig in de zestienmeter neergehaald door de verdediger van Nieuw-Lekkerland. Tim H nam plaats achter de bal en schoot de penalty links in de hoek net buiten het bereik van de keeper. 3-0.

Sliedrecht liet zich niet inzakken en maakte via Doornroosje de 4-0(let wel, dit is al zijn 5e doelpunt van het seizoen! Helpen die trainingen toch? Laten we hopen dat de winter op zich laat wachten). De wedstrijd was gespeeld.

Na de 4-0 kwamen Danny L en Patrick in het veld. Ze waren beiden vrij snel succesvol. Patrick wist het voor elkaar te krijgen om in 15 minuten speeltijd een gele kaart te scoren. Danny L deed het beter en kreeg na een uitgespeelde aanval de bal buiten de zestienmeter en besloot zelf te schieten. De bal belandde hard achter de keeper en de 5-0 was een feit. Dit was ook de eindstand voor vandaag. De selectie kon lekker een biertje gaan drinken en Lob S? Die mocht nog lekker even wat aan zijn conditie doen bij het 5e elftal van V.V. Sliedrecht. Leuk om te vermelden is dat hij bij dit elftal 4 doelpunten om zijn oren heeft gekregen en dus ook al niet meer welkom is.

Ik denk dat een groot compliment op z’n plaats is voor de selectie van het 2e. Sliedrecht is niet overmoedig geworden na de grote zege van vorige week en heeft wederom laten zien dat ze aardig scorend vermogen bezitten.

Sliedrecht domineerde ook deze middag en heeft zich uitstekend staande gehouden. Kevin een complimentje voor jou, je hebt namelijk geen eens een kaart gekregen voor praten. Klasse! Volgende week mag Sliedrecht op bezoek gaan bij VVGZ in Zwijndrecht. VVGZ heeft laten zien dat ze wel degelijk tegenstand kunnen bieden, ze wonnen namelijk met 3-1 in de derby tegen Pelikaan. Aan Sliedrecht de taak om zich hiertegen te wapenen.

Namens de selectie van het 2e – Jeroen Aantjes