SLIEDRECHT 2 HERPAKT ZICHZELF WEDEROM NA VERLIESPARTIJ IN DE BEKER

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

31 oktober 2015 12:00

Opstraat, N.

Vorige week zaterdag mocht Sliedrecht 2 voor de beker aantreden tegen het in de Eerste Klasse uitkomende Heerjansdam 1. De wedstrijd ging in de eerste helft redelijk gelijk op totdat Heerjansdam net voor rust op 0-1 kwam. De tweede helft werd goed uitgespeeld door Heerjansdam en de 0-2 en 0-3 werden gemaakt.

Afgelopen zaterdag, 31 oktober 2015, was het de beurt aan de selectie om zich te herpakken. Een mooie gelegenheid kwam langs, want Sliedrecht 2 mocht aantreden tegen Drechtstreek 2 dat nog altijd veel moeite heeft om het niveau van de Hoofdklasse bij te benen.

Om 12:00 werd op het Sportpark in Papendrecht afgetrapt op het kunstgrasveld, hoewel dit meer op een asfalt veldje leek. De scheidsrechter had voor de wedstrijd tevergeefs geprobeerd om de wedstrijd op het hoofdveld plaats te laten vinden. De Kleine Generaal gaf voor de wedstrijd nogmaals aan dat ook dit geen excuus mocht zijn voor vandaag.

De Kleine Generaal moest het deze keer doen zonder Bob, die een aantal weekjes af mag koelen langs de lijn na een vervelende blessure die hij heeft opgelopen tegen Kloetinge.

De volgende elf mochten vandaag in de basis starten: Jordy, die nog steeds alleen maar lacht, startte wederom in de goal. De verdediging bestond uit Rob, Dennis B, Wlips en Jeroen. De vormgeving van het middenveld bleef lang spannend vanwege ‘pijntjes’ bij de aanvoerder, maar uiteindelijk speelde Niels, Kevin(later meer over hem) en Jos. Voorin mocht Shurnel minuten maken op tien en begonnen Kenny en Snap in de spits. De bank bestond uit Tim H, Glenn, Danny en jawel Patrick van Zuijdam was ook present.

Sliedrecht begon de eerste tien minuten heel slordig aan de wedstrijd. Achterin werd niet kort gedekt en voorin ontbrak de scherpte in de aannames en balvastheid. Gelukkig speelde Kevin wel een fantastisch begin van de wedstrijd. Hij begon de wedstrijd scherp, maar ditmaal niet met voetbal maar met zijn mond. Na een ruime tien minuten dwalen herpakte Sliedrecht zich en werd een goede aanval opgezet. Niels werd aan de rechterkant bereikt en met een haarfijne voorzet over de grond bereikte hij de inlopende Snap. 0-1. Drechtstreek stond weer met beide voeten op de grond.

Sliedrecht drukte door en kwam al snel op 0-2, wederom door een goal van Snap. Drechtstreek bleef proberen om onder de druk vandaan te spelen, maar dit resulteerde niet in gevaarlijke momenten voor de verdediging van Sliedrecht. De 0-3 viel uit een heerlijke corner van Jos. Snap hoefde de bal alleen maar aan te raken en hiermee was de wedstrijd beslist. Sliedrecht speelde tot nu toe niet de beste wedstrijd van het seizoen, maar soms is goed voetbal niet nodig om te winnen. Met deze stand werd de rust ingegaan en is het moment aangebroken om nog één opmerkelijke gebeurtenis te benoemen. Want wist u namelijk dat je ook een gele kaart kan krijgen als je de trainer van de tegenpartij uitscheldt voor ‘DIKKE’? Wij wel, want onze aanvoerder Kevin kreeg deze zaterdag de meest nuttige gele kaart van zijn carrière.

Na rust bleef de wedstrijd eenrichtingsverkeer en was het wachten op de 0-4. Deze viel al vrij snel na rust en kwam wederom van de voet van Snap. Waar iedereen normaal gesproken de bal af zou leggen, schoot Snap natuurlijk zelf. Gelukkig belandde deze bal fantastisch in de bovenhoek van de goal van Drechtstreek. Hier bleef het niet bij, want ook Jos mocht deze middag nog even zijn glimlach laten zien. Hij stuurde Snap weg bij een te nemen vrije trap van een meter of 25 en schoot deze feilloos binnen de palen. 0-5.

De Kleine Generaal vond het hierna genoeg en haalde zowel Kevin als Snap naar de zijkant. Ook Jos en Kenny mochten enkele minuten daarna naar de kant. Vier fitte jongens mochten de wedstrijd uitspelen. En in dit restant namen twee invallers, Tim H en Danny, en de naar linksmid opgeschoven Shurnel de 0-6, 0-7 en 0-8 voor hun rekening. Danny deed dit met een van richting veranderd schot, Tim H met een spitsenintikker na goed werk van Glenn en Shurnel met een schot van buiten de zestienmeter.

Sliedrecht domineerde deze middag in Papendrecht en is vrijwel geen één keer in serieuze problemen gekomen. Volgende week komt het altijd lastige Nieuw-Lekkerland om 12:00 langs op Sportpark De Lockhorst. Met evenveel inzet, concentratie en inspanning als vandaag zal volgende week niet worden gewonnen, maar een nieuwe week biedt nieuwe kansen.

De dag werd door een groot deel van de selectie afgesloten met een klein biertje op het Oktoberfest in Sliedrecht.

Namens de selectie van het 2e – Jeroen Aantjes