Sliedrecht 2 verslaat Kloetinge 2 in een boeiende wedstrijd.

Kloetinge 2

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

17 oktober 2015 12:00

Beumer, E.H.A.

Na het zware en vertekende verlies van de vorige wedstrijd tegen ASWH 2 mocht de selectie vandaag aantreden tegen het altijd lastig bespeelbare Kloetinge. In deze pot mocht Sliedrecht laten zien dat het wel degelijk tegen een stootje kan en niet zomaar van de wijs te brengen is. Sliedrecht verloor dit seizoen nog niet thuis en wilde dit graag zo houden.

De Kleine Generaal had genoeg te puzzelen aangezien er een aantal afwezigen was. De Witte, Wlips en Niels (een halve wedstrijd) moesten worden gemist tegen Kloetinge.

De volgende elf mochten vandaag in de basis starten: Jordy, die al 2 weken alleen maar lacht, startte in het doel vandaag. De verdediging bestond weer uit het vertrouwde kwartet, namelijk Bob (de captain voor vandaag), Rob, Dennis B en Jeroen. Het middenveld bestond uit Jos, Niels en Journaal. En voorin waren Glenn, Snap en Kenny terug te vinden. De bank van vandaag bestond uit Rick (die al na 3 minuten goed inviel voor Bob en later met kramp weer verdween), Danny en Tim H.

Sliedrecht startte de wedstrijd vele malen beter dan vorige week. Toen had ASWH er al 2 in liggen door onvoldoende scherpte bij Sliedrecht. Wel kreeg Sliedrecht een dreuntje te verwerken aangezien Bob, ook wel huillie 2.0 volgens betrokkenen, na amper 3 minuten spelen het veld moest verlaten met een enkelblessure. Binnen 3 minuten kreeg het publiek al een sensatie te zien, Snap kwam over de middenlijn aangerend en trok de aanvoerdersband direct van Bob zijn arm af. Hij zou het team wel even op sleeptouw nemen……

Na deze onderbreking bleef het tempo hoog liggen aan de kant van Sliedrecht. Sliedrecht combineerde er goed op los en veel aanvallen werden goed uitgespeeld. Eigenlijk was het wachten op de eerste goal. Een aantal goede kansen werd om zeep geholpen, maar toen was het daar toch weer Niels die met een ‘slaapwekkende’ schuiver de keeper passeerde en zijn opdracht voor vandaag weer had vervuld. 1-0. Sliedrecht bleef goed druk zetten in de eerste 30 minuten. Daarna volgde een kwartier waarin Kloetinge duidelijk onder de druk vandaan kwam. Dit werd niet veroorzaakt door het goede voetbal van Kloetinge, maar door het verzaken van menig speler van Sliedrecht. Gelukkig bracht dit geen moeilijkheden met zich mee en kon Sliedrecht met 1-0 naar de kleedkamer.

In de rust benadrukte de Kleine Generaal dat de scherpte terug moest komen en hier niet zomaar van Kloetinge gewonnen zou worden. Snap zag dit anders en moest hier wederom tegen ingaan, want hij vond dat we gewoon even gingen winnen. Laat het maar zien kreeg hij te horen van de Kleine Generaal.

Deze woorden waren niet aan dovemans oren gericht! Binnen 40 seconden lag na een fantastische aanval de 2-0 achter de keeper van Kloetinge. Niemand minder dan Glenn knalde de bal vol overtuiging langs de keeper. Wat hierop volgde was een ‘gala voorstelling’. Sliedrecht kwam helemaal los na de 2-0 en combineerde er lustig op los. Een aantal goede aanvallen werden niet bekroond met een goal, maar Sliedrecht liet het hier niet bij. Jos mocht namelijk aanleggen voor de corner vanaf rechts en plaatste deze netjes bij de eerste paal. Je kunt het wel raden, Snap moest hier nog even aanzitten om de goal op zijn naam te krijgen. 3-0! Na de 3-0 was het de beurt aan de andere spits, Kenny mocht de 4-0 voor zijn rekening nemen met een schuiver met links onder de keeper door. Na de 4-0 leek de scheidsrechter medelijden te krijgen met Kloetinge en gaf hij opeens een penalty tegen na een handsbal? Niemand had dit gezien, feit was wel dat de 4-1 via de onderkant van de lat achter Jordy werd geplaatst. Na 4-1 loste Tim H nog een goed schot richting de keeper, jammer genoeg werd deze goed gepareerd. Sliedrecht speelde de wedstrijd goed uit en kon in de kleedkamer de felicitaties in ontvangst nemen.

Vandaag heeft de selectie laten zien dat het ook zonder bepaalde spelers uit de voeten kan. Collectief werd uitgesproken dat hier hopelijk consequenties aan verbonden zouden worden. Volgende week mag de competitie even tot rust komen en treed Sliedrecht voor de beker aan tegen Heerjansdam 1. Om 14:30 wordt op Sportpark De Lockhorst afgetrapt.

Namens de selectie van het 2e - Jeroen Aantjes