Goed werk in de eerste helft levert Sliedrecht 2 de derde zege van het seizoen op!

Roda Boys/Bom. 2

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

3 oktober 2015 12:00

Horssen, W. van

Vandaag mocht Sliedrecht aantreden tegen één van de nieuwkomers in de reserve Hoofdklasse: Roda Boys 2.

De Kleine Generaal gaf voor de wedstrijd aan niet veel van de tegenstander te weten en zodoende gewoon van de eigen kracht uit te willen gaan. De selectie van Sliedrecht 2 was het hier volkomen mee eens en betrad het heerlijk bespeelbare hoofdveld van Sportpark De Lockhorst. In het zonnetje kon de warming-up worden afgewerkt en had Onderbroekje Vol ruim de tijd om het gewassen geluksonderbroekje weer om zijn 'afgetrainde' lijf te plaatsen.

Voor de wedstrijd werd nog even de voorspelling van 'Heertje' aangehaald door Snap en Kenny:

12:00 Sliedrecht - Roda Boys: Hoewel Roda B de eerste winstpartij binnen heeft zijn ze naar verwachting een maat te klein voor de aanvallende kracht van Snap en Stuy vd Herik. Winst Thuisclub.

Beide spitsen waren het eens, die Heertje heeft echt verstand van voetbal zeg...

De volgende elf mochten vandaag in de basis starten: Nico de Octopus startte in het doel. De verdediging bestond uit precies dezelfde spelers als vorige week, namelijk Bob, Rob, Dennis B en Jeroen. Het middenrif bestond uit Niels, Kevin “Onderbroekje Vol” en Jos. Op 'tien' mocht Glenn zich laten zien en voorin was het de beurt aan Kenny en Snap (die naar horen vrijwel elke donderdagavondpartij ruzie zoekt met Onderbroekje Vol). De bank bestond vandaag uit Tim H, Tim B en de na anderhalve maand vakantie weer teruggekeerde Wlips.

Op Sportpark De Lockhorst begon Sliedrecht met heel goed combinatievoetbal en veel pressie. De posities werden goed ingevuld en het was wachten op de eerste goal voor Sliedrecht. Roda Boys wist zich geen raad met het spel van Sliedrecht en was de onderliggende partij. Toch werd het 0-1 na een goal van een middenvelder van Roda Boys. Jos was met een sliding net te laat en twee andere verdedigers lieten zich makkelijk passeren. De middenvelder haalde uit en Nico, die nog niet helemaal wakker was na een nachtje luiers tellen, liet zich lelijk verrassen door de schuiver. Sliedrecht gaf niet op en bleef soepel door combineren. Niels kwam aan de rechterkant vrij en gaf een mooie voorzet met effect, Snap suggereerde hem aangeraakt te hebben, maar iedereen was het eens: deze goal wijzen we toe aan Niels. 1-1.  De 2-1 volgde al snel hierop. Een lange bal van Bob belandde in de richting van Kenny. Kenny lette goed op en hoorde de keeper 'los' roepen. Hij aarzelde geen moment en kopte zijn eerste van de middag langs de keeper: 2-1.  Roda Boys had het lastig in deze periode en maakte kennis met het soepele positiespel van Sliedrecht. Ditmaal mocht Glenn de bal ontvangen aan de rechterkant, Glenn gaf een prachtige geplaatste voorzet en Kenny kopte de bal mooi tegendraads tegen de touwen van veld A: 3-1. Ook de 4-1 zou nog in de eerste helft vallen. Kenny kwam na goed combinatievoetbal in de zestienmeter ten val en kreeg een penalty mee van de prima leidende scheidsrechter. Kenny nam plaats achter de bal en plaatste de bal netjes achter de keeper van Roda Boys. Direct na de goal floot de scheidsrechter voor de rust en kon Sliedrecht terugkijken op een prima eerste helft.

In de rust heerste een prima stemming. Snap merkte nog even op dat Kenny ook eens plaats moest nemen achter de bal als het 0-0 of 1-1 stond. Deze opmerking kwam natuurlijk voort uit de frustratie van Snap omdat hij in de voorbereiding al een penalty had gemist. Na de grappen mocht Sliedrecht weer terugkeren naar het hoofdveld voor de tweede helft.

In deze tweede helft kwam Sliedrecht minder uit de verf in vergelijking met de eerste helft. Al snel werd er gewisseld door de Kleine Generaal en moest Jos plaatsmaken voor Tim H. Roda Boys zette meer druk naar voren en kreeg wat kleine kansjes uit de tweede lijn. Maar vrijwel nooit kwam Sliedrecht in grote problemen na rust. Aanvallend bleef het voor Sliedrecht kansen regenen, maar de goal wilde niet vallen. Tot het moment waarop Tim H besloot zelf een actie te maken en richting goal te sprinten. Vanaf rechtshalf passeerde hij twee verdedigers door de benen en rondde de actie netjes af met een goal: 5-1. Na een kleine 70 minuten spelen mocht ook Wlips zijn opwachting maken in het nieuwe thuistenue van Sliedrecht 2. In de tweede helft kwam na de 5-1 weinig opmerkelijks meer voor, alhoewel.. Onderbroekje vol kreeg nog een heerlijke natrap te verduren en vroeg direct af of dit wel thuis hoorde op het voetbalveld? Hij was zo van slag dat hij zijn eigen leeftijd niet meer kon bedenken en besloot dit te peilen bij de tegenstander. Na dit voorval besloot de scheidsrechter het te laten bij wat het was en beëindigde hij de wedstrijd bij een eindstand van 5-1. Kortom, Roda Boys kon niet op tegen het aanvallende geweld van Sliedrecht en heeft wederom ervaren dat de reserve Hoofdklasse toch echt een stap hoger is.

Volgende week speelt Sliedrecht 2 de topper uit tegen ASWH 2. Een zeer interessante pot voetbal tussen twee goed voetballende ploegen.

Namens de selectie van het 2e – Jeroen Aantjes