Kansrijk Sliedrecht 2 biedt Almkerk lang houvast

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

12 september 2015 12:00

Larijn, I.J.

Een verdiende overwinning voor de thuisclub dat het eerste half uur prima spel op de mat legde. In deze fase had de score namelijk al veel hoger moeten zijn dan de 1-0 van Kenny Stuy van den Herik die de subtiele assist van Glenn Scheepbouwer handig binnen kopte. Bij het afmaken van de rest van de gecreëerde kansen ontbrak de scherpte of het beetje geluk. In een mêlee van spelers werd een bal ternauwernood van de lijn gehad en een aanval die het verdiende om afgerond te worden, stierf in schoonheid op de lat. Almkerk kreeg geen moment de gelegenheid om zelf tot voetballen te komen, maar de “nummer 10”  kon toch een paar keer gevaarlijk doorkomen. Op het moment dat Sliedrecht wat gas terugnam kon Almkerk enigszins uit de schulp komen, maar ze hadden de hulp nodig van de Sliedrecht verdediging om tot hun grootste kans te komen. Iets te gemakzuchtig uitverdedigen bracht de spits in stelling, maar in plaats van af te leggen, koos hij voor een stift die voorbij de 2e paal hobbelde.

De tweede helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Sliedrecht bleef goed variëren in de aanvalsopzet en Almkerk loerde op de counter. Het bleef heel lang spannend, want Sliedrecht verzuimde keer op keer de wedstrijd in het slot te gooien en Almkerk hield geloof in de ene mogelijkheid. Met nog een paar minuten op de klok kwam die mogelijkheid ook. Een te korte terugspeelbal werd bijna een prooi voor de Almkerk aanvaller, maar zoals de hele wedstrijd was keeper Jordy Broer weer scherp om schade te voorkomen. Pas ver in blessuretijd ging de hartslag van de technische staf omlaag. Eindelijk werd de zoveelste voorzet nu wel tegen het net gewerkt, wederom Kenny met het hoofd. Dat de 2-0 wat aan de magere kant was, mocht de pret niet drukken. De drie beoogde punten waren binnen.

Volgende week komt Kozakken Boys, de nieuwe koploper, op bezoek.

Voor de 2e bekerronde is bij de loting Heerjansdam 1 uit de koker gekomen.