Sliedrecht 2 kan geen vuist maken tegen Oranje Wit

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

5 september 2015 12:30

Meerkerk, H. van

Na de eenvoudige bekeroverwinningen moest het tweede voor de 1e competitiewedstrijd aantreden in Dordrecht tegen  Oranje Wit. Altijd een lastige tegenstander. Na twee gelijke spelen in het vorige seizoen, moest Sliedrecht deze keer een 2-1 nederlaag slikken.

In de beginfase ontstond er een evenwichtige wedstrijd waarin Sliedrecht een optisch veldoverwicht had, maar Oranje Wit dreigender was. De verdediging van Sliedrecht had de handen vol aan de twee veel bewegende spitsen. In de 12e minuut kwam een geblokkeerde voorzet toch bij de spits terecht die te gemakkelijk de opkomende middenvelder kon bedienen en keeper Jordy Broer kansloos liet. Pas laat in de eerste helft kregen de bezoekers een kans om langszij te komen. Het schot in de korte hoek van Niels Meerkerk werd echter net gepareerd.

Na rust voerde Sliedrecht de druk op, zonder echt gevaarlijk te worden. Zelfs met 4 spitsen en achterin 1 op 1 bleef het aantal kansrijke momenten beperkt. Wel leverde het corners op en het was tekenend voor deze middag dat een scherp indraaiende corner van Jos de Jong door de keeper in eigen doel werd gewerkt. De gelukkige 1-1 in de 73e minuut werd drie minuten later al weer teniet gedaan. Een mislukt schot komt in de "zestien" voor de voeten van een Oranje Witter. Die krijgt net te veel ruimte en schiet zijn ploeg weer op voorsprong. Een onachtzaamheid die op hoofdklasse niveau direct wordt afgestraft. Sliedrecht kon daarna geen vuist meer maken om alsnog een gelijkspel uit het vuur te slepen. Aanvallend was er te weinig vernuft om de sterke defensie van de thuisclub nog in verlegengheid te brengen.

Volgende week speelt Sliedrecht 2 om 12:00 uur thuis tegen Almkerk, dat opende met een 4-0 overwinning op Roda Boys.