Hardwerkend Sliedrecht haalt volle buit binnen

Bennekom 1

1e klasse D

26 november 2022 15:00

R.J. Collé

Sportpark De Eikelhof
Achterstraat 11
6721VM
BENNEKOM
tel. 0318-416111

Na een aantal wedstrijden waarin Sliedrecht niet bepaald het geluk aan de zijde had, is zaterdag 26 november in de uitwedstrijd tegen Bennekom de volle winst over de streep getrokken. Een dik verdiende 0-1 winst was het resultaat van een wedstrijd hard werken en goed verdedigen.

Juiste remedie

In de beginfase van de wedstrijd had Sliedrecht toch de nodige moeite om de gastheren van het lijf te houden, waarbij enkele technisch vaardige spelers het de Sliedrechtse verdediging moeilijk maakten. Maar al snel was de juiste remedie gevonden om de angel uit de aanval te houden en zocht Sliedrecht regelmatig met snelle uitbraken de aanval.

Solide indruk

Halverwege de eerste helft werd met een diepe bal de snelle Quinton Eugenia weggestuurd die beheerst de 0-1 voorsprong binnen schoot. Korte tijd later was bij een identieke situatie Eugenia iets te laconiek met afronden, zodat deze kans voorbij ging. Samengevat een eerste helft waarbij beide teams elkaar in evenwicht hielden en Sliedrecht, behoudens de eerste tien minuten, in defensief opzicht een solide indruk maakte.

Te gehaast en onzorgvuldig

Het tweede bedrijf gaf aanvankelijk een aanvallend Bennekom te zien, maar op het moment suprême ontbrak ook hier de voetbalintelligentie om de verdediging van Sliedrecht te verrassen. Het spel werd er gaande de wedstrijd niet beter op en bij Bennekom werd er steeds meer te gehaast en onzorgvuldig gespeeld.

Dichtbij tweede goal

In het laatste kwart van de wedstrijd, toen Bennekom er een alles of niets offensief uitperste, kreeg Sliedrecht nog een aantal prima kansen om de score uit te bouwen. Een harde volley van Dennis Verhoef werd door de keeper net verwerkt en ook een diagonaal schot vlak voor doel van Juninho van Ree werd door de goalie onschadelijk gemaakt. Ook Marciano Simonis was met een harde knal van afstand nog heel dichtbij een tweede goal.

Hard gewerkt

Voor Sliedrecht een dik verdiende overwinning, waarbij het gehele team hard heeft gewerkt. Belangrijk ook dat het team van die onderste plaats af is en is opgeschoven naar een gedeelde 9e/10e plaats. A.s. zaterdag 3 december wordt de laatste wedstrijd voor de winterstop gespeeld. Dan is Almkerk om 14.30 uur te gast op de Lockhorst.