Sliedrecht bijt van zich af maar scoort (weer) niet

LRC 1

25 maart 2023 14:30

Y. Kuipers

Sportpark Glaspark
Bruininxdeelse Kade 4
4143LM
LEERDAM
tel. 0345-612307

Na twee fikse nederlagen op rij tegen ploegen uit de bovenste regionen stond Sliedrecht zaterdag 26 maart opnieuw een zware tegenstander te wachten. In Leerdam moest worden aangetreden tegen L.R.C., nummer twee van de ranglijst. Vooral in de tweede helft liet Sliedrecht een prima partij voetbal zien, maar moest uiteindelijk toch met een 1-0 verlies huiswaarts.

Loodzware klus

Met opnieuw een fantasie opstelling, omdat van de selectiegroep 5 spelers wegens blessures en schorsing niet inzetbaar waren, begon Sliedrecht aan deze (vooraf gezien) loodzware klus. Een verrassende plaats in de basisopstelling was weggelegd voor de jeugdige Seth Bergevoet, die op de rechtsachter positie werd geposteerd en terug kan zien op een goede wedstrijd.

Onnodig

Binnen acht minuten kreeg Sliedrecht al een strafschop tegen, omdat keeper Donatz onnodig een tegenstander tegen de grond werkte. Furkan Cetin wist deze kans prima te benutten (1-0) en menigeen vreesde een herhaling van de twee vorige wedstrijden met grote nederlagen. Toch bleef Sliedrecht er in geloven en kort daarna kreeg Danny van Laarhoven een prima dieptepass van Jamiro Libretto, die hij alleen voor keeper ’t Lam niet wist om te zetten in een doelpunt. Kort voor de pauze was Marciano Simonis nog dicht bij de gelijkmaker toen zijn vrije trap rakelings langs het doel naast ging.

Binnenkant paal

De tweede helft gaf een ander beeld, waarbij Sliedrecht fris en monter speelde en weer vertrouwen uitstraalde. Niet alleen met hard werken, met ook met goed lopende aanvallen werd L.R.C. regelmatig met de rug tegen de muur gezet. Gedurende de gehele wedstrijd stond er een harde wind dwars over het veld hetgeen het spel vaak beïnvloede en daardoor eindigde niet elke goedlopende aanval in een kans.

De laatste fase was duidelijk voor Sliedrecht, dat goed gepositioneerd op het veld stond en bij elke afgeslagen aanval weer de 2e bal kon veroveren. Kort voor het verstrijken van de officiële speeltijd kwam Quinton Eugenia alleen voor de LRC-doelman, maar die redde zijn inzet keurig met de voet. Onmiddellijk daarna opnieuw een prima redding van doelman ’t Lam op een hoge bal en als klap op de vuurpijl trof Tobi van Zwienen de binnenkant van de paal. Helaas zat het in die fase op alle fronten tegen.

Zeer teleurgesteld

Al met al een zure nederlaag, die door de onnodig opgelopen strafschop moest worden geïncasseerd en terecht verlieten de spelers van Sliedrecht zeer teleurgesteld het veld. Een gelijkspel zou, vooral gezien het spel in de tweede helft, zeker op z’n plaats zijn geweest. Zaterdag 1 april komt S.V.W. uit Gorinchem op bezoek. Op voorhand een “wedstrijd om lijfsbehoud” tussen twee staartploegen, aanvang 14.30 uur.