Weinig overtuigende winst op S.V.W.

SVW 1

1 april 2023 14:30

R.J. Collé

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

In de streekderby tegen S.V.W. heeft Sliedrecht zaterdag 1 april weliswaar een krappe zege behaald (1-0), maar kon allesbehalve overtuigen. In deze zgn. zes-punten-wedstrijd speelde Sliedrecht ruim 80 minuten tegen 10 man, maar wist slechts één maal te scoren en creëerde niet of nauwelijks kansen.

Noodrem

Al in de zevende minuut brak Sliedrecht via Quinton Eugenia door de verdediging van S.V.W, maar trok Kulubrhan Feezghi aan de noodrem en kon de overigens goed leidende scheidsrechter Rob Collé niets anders doen dan de SVW-er de rode kaart geven. Op dat moment dacht iedereen die Sliedrecht een warm hart toedraagt, dat dit een meevaller was die de middag wat gemakkelijker zou maken, maar niets was minder waar.

Geen enkele scoringskans

Verdedigend zat het wel goed bij Sliedrecht, maar in aanvallend opzicht ontbrak elke fantasie om een goede aanval op te zetten. Tot de 45e minuut werd geen enkele scoringskans gecreëerd. Toen in de extra speeltijd een teruggelegde bal van Eugenia hard werd afgerond door Marciano Simonis (1-0), dacht iedereen dat het lek eindelijk boven zou zijn.

Serieuze doelpogingen

Maar in de tweede helft was er niet of nauwelijks verandering in het (slordige) spel van Sliedrecht waar te nemen. Er werd wel hard gewerkt, maar soepel elkaar vinden bij een aanval lukte steeds niet. Het kostte S.V.W. weinig moeite om het overtal van Sliedrecht van scoren af te houden. De laatste 20 minuten, toen er een drietal spelers werden gewisseld, kwamen er een aantal serieuze doelpogingen. Eerst kogelde Coen v.d. Waal met een prachtig gedrukt schot net naast de paal en even later keerde keeper Lex Kramers tot tweemaal toe een inzet van Fabian Steenhuisen en Sem v.d. Pijl.

Tegen rode lantaarndrager

In deze wedstrijd is nog eens duidelijk geworden dat het scorend vermogen ver onder de maat is. En als doelpunten uitblijven wordt de druk achterin alleen maar groter. Gelukkig heeft Sliedrecht toch drie punten aan deze belangrijke wedstrijd overgehouden en kan zich gaan voorbereiden op weer een belangrijke wedstrijd over twee weken. Dan wordt afgereisd naar Groesbeek tegen rode lantaarndrager Achilles’29, aanvang 18.00 uur.

Donderdag 6 april oefent Sliedrecht thuis tegen Papendrecht (20.00 uur) en in het paasweekend is er geen wedstrijd gepland.