Sliedrecht draait de rollen na rust om

Oranje Wit 1

4 maart 2023 14:30

A. Hilgersom

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

Een bedenkelijk slechte eerste helft veranderde in een aanzienlijk betere tweede helft en bezorgde Sliedrecht zaterdag 4 maart opnieuw de volle winst. Met een 4-1 winst trokken de blauw-witten aan het langste eind.

Eerste aanval

Aanvankelijk zag het er bijzonder slecht uit voor Sliedrecht. Bij de eerste aanval in de allereerste minuut van de wedstrijd kon Mohammed el Bannasri al vrij inschieten (0-1). Sliedrecht speelde apathisch en het mag een wonder heten dat in het eerste half uur de gasten uit Dordrecht niet nog eens drie of vier maal het doel troffen. Dankzij o.a. enkele goede reddingen van Mathijs Donatz en met behulp van de lat, maar ook het onnauwkeurig afronden van kansen voor Oranje Wit bleef de kleine voorsprong staan.

Wedstrijd kantelde

Sliedrecht probeerde wel tegenspel te bieden, maar was niet accuraat genoeg in het combinatiespel. Toch kantelde de wedstrijd toen twee minuten voor de pauze de uitstekend spelende Sem v.d. Pijl uit een corner van Simonis doel trof (1-1). Er leek iets te knappen bij Oranje Wit, want nog voor de pauze ontstond verwarring in de Dordtse verdediging en kon Juninho van Ree de bal terugleggen op de inkomende Marciano Simonis die 2-1 scoorde.

Wedstrijd in het slot

Bij de start van de tweede helft leek Oranje Wit de draad weer te hebben opgepakt, maar al snel ging het bij Sliedrecht beter draaien en zorgde voor meer druk op het Dordtse doel. Eén van die momenten resulteerden een kwartier voor tijd in een doelpunt van Danny van Laarhoven (3-1), waarmee de wedstrijd definitief in het slot werd gegooid.

Van cruciaal belang

Tien minuten voor tijd besliste Marciano Simonis met zijn tweede doelpunt de wedstrijd definitief, toen hij na een goede actie van Van Laarhoven op de achterlijn in staat werd gesteld de 4-1 binnen te schuiven. Zowel Danny van Laarhoven als de tweevoudig doelpuntenmaker Marciano Simonis beaamden dat Sliedrecht veel en veel te slap begon en achter de feiten aanliep en waren het er over eens dat de twee doelpunten kort voor rust van cruciaal belang zijn geworden voor de overwinning.

Zaterdag 11 maart speelt Sliedrecht een uitwedstrijd tegen koploper Scherpenzeel, aanvang 14.30 uur.