Weer puntendeling voor Sliedrecht

1e klasse D

11 februari 2023 15:00

R.C.P van der Werff

Sportpark Zuid (ingang 2)
Sportweg 6
7006GJ
DOETINCHEM
tel. 06-43737630

Sliedrecht, dat geplaagd werd door zieken en blessures, zag zaterdag in de uitwedstrijd in Doetinchem tegen DZC’68 ook Mike van Kraay al snel geblesseerd afhaken. Toch wist het team van Marco Verbeek een keurig gelijkspel (2-2) in de wacht te slepen tegen de nummer drie van de ranglijst. Natuurlijk had men meer verwacht, maar gezien het aantal jeugdspelers die de tweede helft in het veld stonden, was een punt dik verdiend.

Beheerst afronden

Nadat Van Kraay al snel geblesseerd het veld moest verlaten, ontspon zich een spannende wedstrijd zonder dat er goed voetbal werd gespeeld. Tegenstander DZC’68 beschikt over een aantal gevaarlijke aanvallers, die de Sliedrechtse verdediging handen vol werk bezorgde. Aanvallend was het spel van Sliedrecht te slordig. In de opbouw werd veelvuldig de lange bal gehanteerd waarbij de spitsen moeilijk in stelling konden worden gebracht. Een toegekende strafschop wegens het vasthouden van zijn tegenstander door Robby v.d. Wetering, werd tien minuten voor de rust benut door Thomas Kleinlugtebeld (1-0). In de extra tijd van de eerste helft wist Sliedrecht langszij te komen toen Jackie Oomen een voorzet van Danny van Laarhoven beheerst in de verre hoek schoot (1-1).

Combinaties niet zuiver

Direct na de kantwissel kwam DZC’68 opnieuw op voorsprong, toen tot ieders verbazing een puntertje van Jesper Vonk via de binnenkant van de paal binnenrolde (2-1). Sliedrecht ging onverdroten verder en probeerde het spel te verleggen, maar de combinaties verliepen niet zuiver genoeg en het gevaar moest komen van snelle uitbraken. Na zo’n uitbraak na een uur spelen, werd een corner vanaf links keurig ingekopt door Roy van ’t Hoog (2-2) en was de strijd weer open. Kort na de gelijkmaker kwam Sliedrecht nog goed weg, toen een goal van de gastheren wegens hands werd afgekeurd.

Heet kwartiertje

Met nog wat wissels, waarbij jeugdspelers Seth Bergevoet en Mark Vet werden ingezet, beleefde Sliedrecht nog een heet klein kwartiertje, waarbij DZC’68 alles in de strijd gooide om alsnog een overwinning te forceren. Met wat kunst en vliegwerk en ook door slordigheden van DZC’68 bleef de stand onveranderd 2-2. Helaas weer geen volle winst, maar gezien de omstandigheden een redelijk resultaat waarop kan worden verder gebouwd. Zaterdag 18 februari is er geen competitieduel vastgesteld. Zaterdag 25 februari speelt Sliedrecht thuis de inhaalwedstrijd tegen SVL, aanvang 14.30 uur.