Haperend Sliedrecht toch naar ruime winst

Pelikaan 1

23 augustus 2022 20:00

Sportpark Oranje Wit
Nieuwe Noordpolderweg 1
3312AD
DORDRECHT
tel. 078-6135287

Op de tweede speeldag van het Zilveren Crab Toernooi bij de v.v. Oranje Wit in Dordrecht heeft Sliedrecht dinsdagavond 23 augustus een zware kluif gehad aan het Zwijndrechtse Pelikaan. Na tweemaal op achterstand te hebben gestaan werd tenslotte nog wel ruim gewonnen met 2-5.

Onvoldoende steun

Alhoewel Sliedrecht tegen tweede klasser Pelikaan wel iets sterker was, had het toch moeite met het slimme spel van de tegenstander en kon aanvallend weinig potten breken. Na een half uur had keeper Donatz bij een vrij eenvoudige bal een zwak momentje zodat de Pelikaan-aanvaller simpel 1-0 kon binnentikken. Sliedrecht probeerde meer druk vooruit te zetten, maar de hardwerkende Dennis Verhoef kreeg hierbij onvoldoende steun van zijn medespelers. Op slag van rust werd bij een snelle tegenstoot van Sliedrecht Juninho van Ree onderuit gehaald en de toegekende strafschop werd goed benut door Marciano Simonis (1-1).

Aanval niet geolied

De tweede helft zou dan voor Sliedrecht wat beter moeten gaan, maar een diepe bal recht door het centrum bracht de Pelikaan-spits alleen voor Donatz en dat betekende 2-1. Kort daarna leek het beste er af bij Pelikaan en toen een hoge bal van Fabian Steenhuisen door de handen van de Pelikaan goalie glipte (2-2), leek het tij echt te keren. Toch verliep de aanval van Sliedrecht niet geolied. Verhoef kreeg te weinig steun en de vleugelspelers waren regelmatig te zelfzuchtig op zoek naar een doelpunt. Toen Marciano Simonis tien minuten voor tijd weer één van zijn strakke afstandsschoten binnen zag ploffen (2-3) en Juninho van Ree 2-4 scoorde was het gedaan met de tegenstand. Vanaf de vleugel besliste opnieuw Juninho van Ree de wedstrijd definitief toen hij nog 2-5 binnen krulde.

Genoeg aan gelijkspel

Toch liep het niet helemaal zoals het zou moeten gaan. Soms nog wat onzekerheden in de verdediging en vooral in aanvallend opzicht zijn nog niet de vaste patronen en combinaties zichtbaar, terwijl bij druk vooruit, de voorste linies meer steun moeten krijgen. Zaterdag 27 aug. wordt de laatste wedstrijd in dit toernooi gespeeld tegen gastheer Oranje Wit. Sliedrecht heeft aan een gelijkspel genoeg om winnaar van dit toernooi te worden. Aanvang van de wedstrijd 15.00 uur