Sliedrecht oefent tegen Roda Boys

5308JH
AALST GLD

Van de redactie – Joop Hartog

Na een noodgedwongen lange winterstop kon er eindelijk weer gevoetbald worden. Zaterdag 5 februari oefende Sliedrecht in een uitwedstrijd tegen Roda Boys, de huidige leider in de 2e klasse F.

Gemis aan ritme en vastigheden

Ondanks een niet geheel complete selectie en het gemis aan wedstrijdritme is het toch gelukt om een aardige oefensessie af te werken, waarbij het gemis aan ritme en vastigheden zo nu en dan spelbreker waren, iets wat ook bij de tegenstander zichtbaar was. In de beginfase oefende Sliedrecht veel druk uit op de verdediging van Roda Boys en leek het een schuttersfestijn te worden. Na vijf minuten rondde Rodney Huijgen al een voorzet van Justin Beemsterboer goed af (0-1) en leek Sliedrecht door te drukken, maar daar bleef het voorlopig bij.

Veel te snel

Langzaam maar zeker herpakte Roda Boys zich en probeerde met verzorgd voetbal tegenspel te bieden, maar hierdoor kwam Sliedrecht niet in de problemen. Na ruim een half uur was Justin Beemsterboer veel te snel voor zijn tegenstander en schoot uit een dieptepass de 0-2 binnen, hetgeen ook de ruststand was.

Slimme hakbal

Met enkele verse krachten in de tweede helft kende Sliedrecht een bliksemstart, waarbij Justin Beemsterboer binnen vijf minuten de 0-3 en 0-4 in het net had liggen. Invaller Niels Nieuwesteeg deed daar voor het uur vol was nog een schepje bovenop met een slimme hakbal (0-5). Sliedrecht probeerde de wedstrijd eenvoudig uit te spelen en moest door gemakzucht vlak voor het eindsignaal toch nog een tegentreffer incasseren. Een doelpunt dat Roda Boys zeker had verdiend, niet vanwege gecreëerde kansen, maar door te proberen op een verzorgde manier voetballend tegenspel te bieden.

Zaterdag 12 februari a.s. speelt Sliedrecht thuis voor de competitie de eerste inhaalpartij tegen Montfoort SV’19, aanvang 14.30 uur.