Sliedrecht weet weer wat verliezen is

LRC 1

19 maart 2022 14:30

F. Berg

Sportpark Glaspark
Bruininxdeelse Kade 4
4143LM
LEERDAM

Van de redactie – Joop Hartog

Om mee te blijven strijden voor de bovenste plaatsen en voor de tweede periode titel, zou eigenlijk de uitwedstrijd bij LRC gewonnen moeten worden. Ook LRC is in goede doen en doet mee voor de prijzen. Zaterdag 19 maart kruisten de twee ploegen de degens op sportpark Glasstad. In een spannende maar niet al te beste wedstrijd trok LRC met 2-1 aan het langste eind.

Slordig balverlies

De eerste helft kenmerkte zich door een volledig gelijk opgaande strijd tussen twee gelijkwaardige ploegen. Uitgezonderd enkele ongevaarlijke afstandsschoten van Sliedrecht wisten beide teams geen enkele reële scoringskans af te dwingen. Vooral in de laatste fase grossierden beide teams in slordig balverlies en hadden de grootste moeite om spelers met eenzelfde kleur shirt te vinden. Een blanco ruststand was dan ook niet verwonderlijk.

Tegenoffensief

LRC kwam als beste uit de kleedkamer in de tweede helft. Al snel wist Nordin el Hassani verwarring te stichten, maar zijn schot ging voorlangs het doel van Mathijs Donatz. Bij de tegenstoot van Sliedrecht in diezelfde minuut trof Justin Beemsterboer het zijnet. Toch kwam LRC op voorsprong, toen na tien minuten in de tweede helft Nordin el Hassani uit een corner kon scoren, nadat doelman Donatz de bal maar half kon verwerken (1-0). Een domper voor Sliedrecht dat met 3 frisse wisselspelers aan een tegenoffensief begon. Het meer aanvallende concept werkte wel, want de druk op het LRC-doel werd steeds groter. Toch kon Sliedrecht geen bres slaan in de Leerdamse verdediging, die met verve werd geleid door centrumverdediger Coen Horb.

Kunst en vliegwerk

Met nog tien minuten op de klok leek Sliedrecht de genadeklap te krijgen, toen in een onoverzichtelijke situatie, waarbij twee ballen in het veld waren, enkele Sliedrechtse spelers aarzelden. LRC ging wel door en via een snelle uitbraak kon Rick van Loo 2-0 scoren. Hierna volgde een belegering van het LRC-doel, maar met kunst en vliegwerk wisten de gastheren overeind te blijven, behalve kort voor het eindsignaal, toen een afstandsschot van Dennis Verhoef wel doel trof (2-1). Het restte te weinig tijd om nog op gelijke hoogte te komen met LRC dus weet Sliedrecht weer wat verliezen is

Niet scherp genoeg.

Trainer/coach Dennis v.d. Steen stelde na afloop vast: “We hebben vandaag niet echt overtuigend gespeeld en ook tactisch niet helemaal zoals gepland. Het gemis van enkele belangrijke spelers is voor ons geen excuus, we waren gewoon niet scherp genoeg. A.s. dinsdag moeten we dit zeker gaan rechtzetten in de uitwedstrijd tegen FC De Bilt.