Nipte winst voor Sliedrecht in Woudenberg

3931XM
WOUDENBERG

Van de redactie – Joop Hartog

Zaterdag 19 februari boekte Sliedrecht een belangrijke 1-2 winst in en tegen Woudenberg en blijft zodoende in het spoor van de twee koplopers.

Een natuur grasmat en een harde wind schuin over het veld, omstandigheden waarbij Sliedrecht in het verleden nog al eens door laag geklasseerde teams werd afgetroefd. Ook deze keer ging niet alles van een leien dakje, maar het resultaat was uiteindelijk wel 3 winstpunten. Al na 10 minuten kogelde Mike van Kraaij van dichtbij onder de lat de 0-1 binnen en leek Sliedrecht de aspiraties van de fysiek sterke tegenstander in de kiem te smoren.

Wedstrijd moeten beslissen

Van goed verzorgd spel was vaak geen sprake. De harde wind en de vaak hobbelige grasmat maakten het Sliedrecht niet gemakkelijk en de tegenstander werkte zich uit de naad om de broodnodige punten in Woudenberg te houden. Bij een vrije trap vanaf de rechtervleugel door Rodney Huijgen kopte de meegekomen aanvoerder Bas van Stokkom na 25 minuten zelfs de 0-2 binnen. “Vanaf dat moment hadden we door moeten drukken en de wedstrijd vroeg moeten beslissen”, blikt trainer Dennis v.d. Steen terug, “maar de omstandigheden zaten ook niet mee”.

Stafschop bespaard

Nog voor de pauze moest Mathijs Donatz nog met een fraaie redding de aansluiting voorkomen, maar de voorsprong halverwege was dik verdiend. Kort na de hervatting kreeg Beemsterboer nog een kans om te scoren toen hij een trekbal van Niels Nieuwesteeg niet goed op de schoen kreeg. Toch werd het nog spannend, want na driekwart wedstrijd tikte de meegekomen verdediger Alec Stalman de 1-2 binnen en gloorde de hoop bij Woudenberg weer op. Tien minuten voor het eindsignaal was het even bibberen. Scheidsrechter Hilgersom wees naar de penaltystip, toen Donatz een hoge bal trachtte te pakken en hierbij een speler omarmde. De leidsman besefte dat hij de beslissing van grote afstand had genomen en raadpleegde terecht zijn assistent. Die adviseerde “geen overtreding” en zodoende bleef Sliedrecht een strafschop bespaard.

Basisplaats waardig

Een nuttige overwinning die Sliedrecht op koers houdt voor de bovenste plaatsen. Van der Steen, die noodgedwongen weer met een andere opstelling moest aantreden wegens blessures, was tevreden: “Deze groep spelers heeft laten zien, dat ze allemaal een basisplaats waardig zijn en dat geeft een goed gevoel. Ook omdat we a.s. zaterdag weer geen gemakkelijke tegenstander treffen die de punten broodnodig heeft”. Dan ontvangt Sliedrecht op de Lockhorst rode lantaarndrager v.v. Almkerk, aanvang 14.30 uur