Rommelige laatste oefenwedstrijd

Heerjansdam 1

28 augustus 2021 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

In de laatste oefenpartij, vóór dat a.s. zaterdag het regionale bekerprogramma begint en daarna de competitie weer start, heeft Sliedrecht geen beste generale repetitie gehad. In Heerjansdam werd met 4-2 verloren van 1e klasser Heerjansdam.

Zonder enkele vakantiegangers heeft Sliedrecht op Sportpark De Molenwei in Heerjansdam een aardige eerste helft laten zien, maar de tweede helft werd mede door veel onderbrekingen en blessurebehandelingen een teleurstellend schouwspel.

Via de paal

In de beginfase waren beide teams aan elkaar gewaagd, maar na bijna 20 minuten spelen profiteerde Justen Beemsterboer uitstekend van een dieptepass, liet zijn tegenstander de hielen zien en scoorde beheerst (0-1). Maar na amper vijf minuten werd een van richting veranderde diepe bal over keeper Donatz gelobd en verdween via de paal in het lege doel (1-1). Vanaf dat moment werd het een wedstrijd met soms pittige overtredingen en de scheidsrechter van dienst had zo nu en dan moeite om de zaken in de hand te houden.

Snoekduik

Na de kantwissel pakte Heerjansdam al snel via een uitgespeelde aanval een voorsprong (2-1) en kort daarna zorgde op rechts Rodney Huijgen voor een prima voorzet, die met een geweldige snoekduik door Luciano van Harlingen koppend werd afgerond (2-2). Het laatste kwart van de wedstrijd verliep rommelig met veel oponthoud en weinig goed voetbal.

Goed gestopte strafschop

Heerjansdam kwam deze eindfase het best door, want kort voor tijd leverde een fraai schot in de benedenhoek een 3-2 voorsprong op voor de thuisclub. Maar Sliedrecht kreeg ook nog een kans om langszij te komen. Beemsterboer werd gevloerd binnen de 16-meter maar de strafschop van Marciano Simonis werd goed gestopt door de Heerjansdam goalie. En ook Heerjansdam kreeg om onverklaarbare reden nog een strafschop te nemen, die wel feilloos werd binnengeschoten (4-2).

Regionale bekercompetitie

Zo eindigde deze wedstrijd in een nederlaag, waarbij aangetekend dient te worden, dat met name het laatste deel van de wedstrijd veel spelers door wissels en omzettingen niet op hun eigen plaats konden spelen. Of Sliedrecht klaar is voor het echte werk, zal a.s. zaterdag -4 september blijken, wanneer Madese Boys op bezoek komt op de Lockhorst voor de eerste poule wedstrijd van de regionale bekercompetitie. Aanvang 17:00 uur