Oranje Wit uit altijd lastig !

Oranje Wit 2

Hoofdklasse A

21 maart 2020 12:30

Uit de statistieken van de laatste vijf seizoenen blijkt inderdaad dat geen enkele wedstrijd in Dordrecht een winstpartij is geweest. Voor de volledigheid de resultaten op een rij. 28 februari 2015 een bloedeloze 0-0 en het seizoen 2015-2016 werd in september geopend met een 2-1 nederlaag. Op 8 april 2017 werd het 2-2, het seizoen daarna, 28 oktober, een smadelijke 4-1, twee weken later gevolgd door een schandelijke bekeruitschakeling door OW 3. Ook in het kampioensjaar werd verloren, zij het nipt met 1-0. Natuurlijk werd die laatste volledig goed gemaakt in de thuiswedstrijd waarin de titel werd binnen gesleept. Ook dit seizoen werd thuis met 4-0 gewonnen. Toch vreemd zo’n uitcomplex en dat wilde Sliedrecht 2 graag doorbreken. De datum van 21 maart stond al rood omcirkelt in de agenda. Of was dat vanwege de geplande bierproeverij? Hoe dan ook met het motto, “eerst presteren, dan pas peren”, moest en zal het een mooie zaterdag worden.

Het liep effe anders. Officieel niet spelen tot en met 6 april, maar een verlenging ligt voor de hand. De aankondiging van de KNVB dat de amateurcompetities uiterlijk 30 juni klaar moeten zijn, geeft een heel klein beetje hoop. Negen wedstrijden is mogelijk in korte tijd, maar zelfs bij de profs is er nog geen planning en daar wordt het al nijpend. Het EK is inmiddels een jaar doorgeschoven, het virus wakkert nog verder aan, dus zeer waarschijnlijk wordt uitstel uiteindelijk toch afstel.

Trainen voor de marathon dan maar, 18 oktober in Amsterdam of 25 oktober in Rotterdam. Lastig voor voetballers die toch al niet graag loopwerk doen. Eén ding is zeker, Oranje Wit uit wordt dit seizoen nog lastiger.