Sliedrecht op de valreep naar gelijkspel

Montfoort S.V.'19 1

30 november 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Na de eclatante overwinning van vorige week moest Sliedrecht zaterdag 30 november in de thuiswedstrijd tegen Montfoort SV’19 laten zien dat dit geen toevallige uitschieter was. Na een 1-2 achterstand bij rust wist Sliedrecht in de slotminuut niet meer dan een 3-3 gelijkspel uit het vuur te slepen.

Na een voorzichtige openingsfase van beide teams nam Sliedrecht toch snel het initiatief en liet bij vlagen weer hetzelfde aantrekkelijke aanvalsspel zien. Maar Montfoort SV’19 dat in november al een hele goede reeks heeft neergezet gaf weinig of niets weg en bleek in de tegenstoten erg gevaarlijk.

Verkeerde spelhervatting

Na een aantal prima doelpogingen van o.a. Marciano Simonis en Dennis Verhoef opende Sliedrecht de score.Eerst zorgde een verkeerde spelhervatting van keeper Donatz nog dat Timo Bakker in kon schieten, maar de paal bracht gelukkig redding. De eerstvolgende aanval van Sliedrecht werd door Dennis Verhoef ingeschoten, maar goed gekeerd door de keeper. De rebound was echter voor Quincy Bartens (1-0).

Verdiende gelijkmaker

Het antwoord liet niet lang op zich wachten. Een snelle tegenaanval bracht Bart Roelofs in een niet te missen scoringspositie, maar de aanvaller faalde. Luttele momenten later lukte een snelle tegenstoot wel en zorgde Danny van Loen voor de verdiende gelijkmaker (1-1). Nog voor rust was opnieuw Van Loen de man die scoorde. Bij de tweede paal rondde hij koppend een vrije trap af (1-2).

Loeren op counter

De tweede helft was qua voetbal veel minder. Sliedrecht had moeite om het spel te maken tegen de goed georganiseerde verdediging van Montfoort SV’19. De omschakeling was het sterkste wapen van de gasten, waarbij regelmatig de twee spitsen razendsnel werden bediend. Toch kwam Sliedrecht langszij, toen Quincy Bartens na ruim een uur spelen een terugspringende bal hard binnenschoot (2-2). Montfoort SV bleef georganiseerd verdedigen en loeren op counters en één van die uitvallen werd twintig minuten voor tijd afgerond door Timo Bakker (2-3)

Muur van verdedigers

Sliedrecht moest weer aan de bak, maar de muur van verdedigers kon niet worden geslecht. Daarvoor was het spel van Sliedrecht te slordig en was er te weinig beweging. In de allerlaatste officiële speelminuut kwam na goed doorzetten van Maxime Kivake de bal voor de voeten van Dennis Verhoef die de gelijkmaker binnenschoot (3-3). In de extra tijd kreeg Sliedrecht nog een paar halve kansen, maar meer zat er niet in vandaag.

Al met al een moeilijke wedstrijd voor Sliedrecht, die terecht geen winnaar opleverde. A.s. zaterdag 7 december speelt Sliedrecht in Waardenburg tegen W.N.C.; aanvang 14:00 uur.

Opstelling: Donatz – Boom (76.Muilwijk) – Breidel (89.Kivaka) – Belghar – v.d.Waal - Chentoef – Simonis – v.Harlingen – Verhoef – de Jong (70.de Jong) - Bartens