Pijnlijke maar terechte nederlaag tegen Papendrecht

VV Papendrecht 1

1 februari 2020 14:30

P.T. (Pieter) van Veelen

Van de Redactie – Joop Hartog

“Dit was pijnlijkste nederlaag die ik sinds lange tijd heb meegemaakt”, was de alleszeggende conclusie van trainer/coach Dennis v.d. Steen na de verloren wedstrijd tegen Papendrecht. In de derby die zaterdag -1 februari op de Lockhorst werd gespeeld, was Sliedrecht wel de bovenliggende partij, maar verloor in de slotfase met 0-1.

Op de lat

Na de openingsfase, waarbij Sliedrecht tot twee maal toe goed wegkwam en mede dank zij keeper Mathijs Donatz niet op achterstand stond, dicteerde Sliedrecht de wedstrijd en ontstonden er in het eerste kwartier een paar dotten van kansen. Dennis Verhoef kopte van korte afstand in vrije positie naast en uit een corner belande een inzet van Gavir Breidel op de lat. Via de rechterflank verzorgde Jordy de Jong de meeste bespeelbare ballen, maar over het algemeen was de verdediging van Papendrecht de Sliedrechtse aanvallers de baas. Sliedrecht was soms slordig en inspiratieloos en de echte wil om te winnen was niet zichtbaar.

Spervuur van aanvallen

De tweede helft werd gestart met Danny van Laarhoven voor Quincy Bartens. De druk op het doel van de gasten werd opgevoerd en er kwamen weer kansen. Dennis Verhoef was met een achterwaartse kopbal dicht bij een treffer maar ook deze werd gestopt. Een spervuur van aanvallen kwam op het Papendrechtse doel af, maar aanvoerder Nick Kamerling en zijn verdedigers gaven geen krimp. En mocht het toch nodig zijn, dan was er altijd nog doelman Roy Rijntjes, die vooral bij hoge ballen een sta-in-de-weg was voor Sliedrecht.

Geen passie

Een kleine tien minuten voor het einde veerde Sliedrecht op toen invaller Jeroen Muilwijk een prachtige schietkans kreeg, maar door te lang treuzelen liep ook deze kans op niets uit. Sliedrecht drong nog verder (te ver) aan en twee minuten in blessuretijd kwam één van de vele lange ballen bij Justin Beemsterboer die alleen voor Donatz het karwei wel klaarde (0-1). “Hier ben ik goed ziek van. We leveren op dinsdag een wereldpartij af tegen een hoofdklasser en vandaag verlies je gewoon door gebrek aan de absolute wil om te winnen. We toonden geen passie en we kunnen nu die (periode)titel wel vergeten” was de zure conclusie van trainer/coach Dennis v.d. Steen.

Gestolen punten

Een nederlaag die hard aankomt en zeker niet nodig was. Ook gestolen punten door Papendrecht want het team speelde met veel mensen achter de bal, maar verdedigend zat alles prima in elkaar. Papendrecht toonde wel werklust en passie en op basis daarvan wel een terechte overwinning voor de gasten.

Zaterdag kan Sliedrecht zich revancheren, wanneer Heerjansdam op bezoek komt. Maar dan zal er wel uit een ander vaatje getapt moeten worden. Aanvang van de wedstrijd 14.30 uur