Onherkenbaar Sliedrecht verliest opnieuw

Heerjansdam

8 februari 2020 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Voor de tweede achtereenvolgende keer verliest Sliedrecht in de slotminuten een (thuis)wedstrijd. In een bar slecht duel werd zaterdag 8 februari van laagvlieger Heerjansdam met 0-1 verloren. Evenals vorige week tegen Papendrecht liep Sliedrecht in de 88e minuut tegen een zeperd op, terwijl ondanks het slechte spel zeker een gelijkspel verdiend zou zijn geweest.

Misten de overtuiging

Sliedrecht kon deze wedstrijd geen moment imponeren en wist zich nauwelijks of geen kansen te creëren. In het eerste half uur was Heerjansdam de ploeg die het spel dicteerde. “We liepen achter onze tegenstander aan en waren meer met hen bezig dan met ons eigen spel. Na een half uurtje kregen we wat meer controle, maar als groep misten we duidelijk de echte overtuiging”, was de analyse van trainer Dennis Van der Steen.

Mislukte doelpogingen

In de eerste helft was de beste kans voor Heerjansdam, maar een prima redding van Donatz hield Sliedrecht op de been,evenals zijn redding op de rebound, die prima werd gestopt.Een paar mislukte doelpogingen was het enige dat Sliedrecht daar tegenover kon stellen.

Overvol centrum

De hoop dat de tweede omloop beter voetbal zou brengen was gauw vervlogen. Een iets sterker Sliedrecht zette wel plichtmatig de aanvallen op, maar die waren steeds te voorspelbaar en strandden telkens weer in een overvol centrum. Evenals vorige week werd er al enigszins berust in een puntendeling, maar twee minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd tikte verdediger Mike Sloof uit een corner de 0-1 binnen. Totale verbijstering bij alles en iedereen die Sliedrecht een warm hart toedraagt, maar Sliedrecht stond weer met lege handen en de tijd om dat te repareren was te kort.

“De groep zit in een moeilijke fase, maar ze kunnen wel voetballen, We zullen dus weer terug moeten naar de basis en onszelf voorbereiden op het vervolg van de competitie”, was de eindconclusie van Van der Steen.

Zaterdag 15 februari a.s. speelt Sliedrecht de uitwedstrijd in Langbroek tegen S.V.L., aanvang 14.30 uur