Promotie binnen handbereik na winst op Roda’46

11 juni 2019 20:00

Promotie binnen handbereik na winst op Roda’46

Van de Redactie – Joop Hartog

In de tweede helft van de “halve finale play-offs” voor promotie was Dennis Verhoef niet alleen de onbetwiste matchwinnaar met 4 schitterende doelpunten, maar weerspiegelde hij ook de drang en gretigheid van het hele team om een zeer matige eerste helft te doen vergeten. Na een 1-2 achterstand werd met een 5-2 overwinning de wedstrijd beslist in Sliedrechts voordeel.

Prima opsteker

De start van de wedstrijd was al direct een prima opsteker toen in de eerste minuut een steekbal tussen de centrale verdedigers door een prooi was voor de sluwe Sjoerd v.d. Waal (1-0). Roda wist direct wat er te doen stond en met tamelijk veel fysieke kracht probeerde de gasten het subtiele spel van Sliedrecht te ontregelen. Sliedrecht kon weinig kansen creëren en behalve een vrije trap van Simonis die net aan de verkeerde kant van de paal ging kwam de thuisploeg niet.

Op een eiland

Halverwege de eerste helft trof een hard schot van Jesper van Dalen de onderkant van de lat en uit de rebound begin keeper Mathijs Donatz een overtreding die bestraft werd met een penalty en werd benut door Maties van Heesbeen (1-1). Ondanks dat Sliedrecht voetballend meer bracht dan Roda’46, kon het toch niet echt domineren. Spits Sjoerd v.d. Waal stond “op een eiland” en er werden overal te veel duels verloren. Het werd nog erger, toen vlak voor rust een onverwacht schot van Menno Majolée onder Donatz door schoof (1-2).

Positiewisseling

In de rust paste Sliedrecht een kleine positiewisseling toe. “Akram Chentouf liep wat verloren op rechts en Sjoerd stond alleen, dus hebben we in de tweede helft Dennis Verhoef wat dichter achter en rond Sjoerd laten spelen en dat is heel goed opgepikt” aldus een glunderende coach Dennis v.d. Steen. En dat was zacht uitgedrukt, want na een klein kwartiertje ging plotseling het aanvalsspel goed lopen en begon het hoofdstuk “Dennis Verhoef” Een vliegend schot in de bovenhoek betekende 2-2 en vijf minuten later een harde kopbal (3-2) na een puike voorzet van Roy van ’t Hoog. Twintig minuten voor tijd een slim overstapje van Sjoerd v.d. Waal en Verhoef kon opnieuw de trekker overhalen (4-2). Na goed voorbereidend werk van Van Harlingen kopte de beweeglijke spits zijn vierdedoelpunt binnen (5-2) en was de volgende finale een feit voor Sliedrecht.

Dan lukt alles

“Na die omzetting in de rust kregen we veel meer ruimte van waaruit we naar de bal konden komen en toen vielen alle stukjes op z’n plaats en scoorden we verschillende doelpunten op een manier waarop we heel regelmatig trainen. En dan vier doelpunten scoren, ja, één keer per seizoen heb ik wel meer zo’n uitschieter, dan lukt alles” aldus een lachende “man of the match” Dennis Verhoef.  Trainer Dennis v.d, Steen was natuurlijk ook dolblij: “We hebben in de rust best pittig met elkaar gesproken. Het moest anders en dat heeft de ploeg ook gedaan. Ik ben apetrots op dit stel en kijk weer uit naar de volgende finale”.

Deze finale zal a.s. zaterdag worden gespeeld tegen DETO Twenterand uit Vriezenveen op neutraal terrein, bij welke vereniging is nog niet bekend. Er zal dan ook een supportersbus  rijden. Houd hiervoor onze website in de gaten.