Sliedrecht ronde verder in promotiewedstrijden

Honselersdijk 1

Hoofdklasse/1e klasse 1e ronde

1 juni 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

In een ideale ambiance, met veel publiek op de tribune en rond het veld heeft Sliedrecht zaterdag 1 juni de eerste nacompetitie wedstrijd afgewerkt tegen het Westlandse SV Honselersdijk. De equipe van trainer Van der Steen trok zonder al te veel moeite met 4-1 aan het langste eind en gaat dus door naar de volgende horde voor het ultieme doel, nl. promotie naar de Hoofdklasse.

Afzetten in de Hoofdklasse

Centrale verdediger Gavir Breidel stond grijnzend na te genieten buiten de kleedkamer: “Blij dat het zo is uitgepakt, je hoopt het natuurlijk, maar je moet het wel doen. Ik denk dat we nu zo doorstomen naar de finale, ik zet de ploeg af in de Hoofdklasse en ga zelf weg”, voegt de sympathiek verdediger er lachend aan toe, omdat hij het volgend jaar niet meer voor Sliedrecht zal spelen.

Dik verdiend

Alhoewel Sliedrecht voetballend veel meer liet zien dan Honselersdijk, dat zich graag liet terugdrukken op eigen helft en aanvallend totaal geen gevaar kon stichten, bleven grote kansen vooralsnog uit. Een strafschop voor Sliedrecht die Marciano Simonis benutte zorgde voor een 1-0 ruststand en dat was wel dik verdiend, maar gaf de krachtsverhouding zeker niet weer.

Klus geklaard

Na de thee leek er toch wat veranderd te zijn. “Het was weer zo’n tegenstander die niet meevoetbalt en dan is 1-0 bij de rust niet genoeg. Daarom is er na de pauze wat gretiger gestart en verandert er alles als er nog een goal valt. Blij dat de eerste klus geklaard is”, aldus een tevreden trainer/coach Dennis v.d. Steen. Want die tweede goal viel al snel toen Sjoerd v.d. Waal op zijn geheel eigen wijze zich vrijspeelde en 2-0 binnenschoof. Het laatste beetje verzet werd gebroken door een prachtige krulbal van Dennis Verhoef (3-0) en opnieuw Sjoerd v.d. Waal zorgde persoonlijk voor 4-0. Door een slippertje in de verdediging kon invaller Lars Ammerlaan een kwartier voor tijd nog de eer redden (4-1), maar de buit was binnen, de eerste horde in dit knock-out systeem was genomen.

Finale

De volgende nacompetitie wedstrijd staat op dinsdag 11 juni op het programma. Dan speelt Sliedrecht thuis tegen Roda’46 uit Leusden. Aanvang 20:00 uur. Maar eerst a.s. zaterdag 8 juni nog, want dan gaat Sliedrecht de finale spelen van het KNVB districtsbekertoernooi op neutraal terrein bij v.v. Haarsteeg tegen zondag 1e-klasser RKSV Heeze. Aanvang 14:30 uur

Opstelling: Donatz – Boom – Breidel – v.Stokkom – Boom – C.v.d.Waal – S.v.d.Waal (79. Muilwijk) - Simonis (74.v.Laarhoven)– Tokul – Verhoef (65.Chentouf) – v.Harlingen