Geen kers op de taart

RKSV Nuenen 2

Poule 1e ronde

29 mei 2019 20:00

In de eerste ronde van het landskampioenschap moest Sliedrecht 2 woensdagavond naar Nuenen. Op het prachtige complex van de RKSV werd de bal om 20:00 uur aan het rollen gebracht. Na een aftastend begin bleek dat Sliedrecht de betere ploeg had en stapelde de eerste helft kans op kans. De juiste scherpte ontbrak om deze om te zetten naar een verdiend doelpunt. Jordy de Jong was met een vrije trap op de paal het meest dichtbij. De Brabantse zondag hoofdklasser stelde daar naast hard werken weinig tegenover. Het was echt wachten op de 0-1, ook in het begin van de tweede helft. Sliedrecht werd onrustig en dat kwam het spel niet ten goede. Veel balverlies wat Nuenen in de kaart speelde en de thuisclub wist in de 67e minuut uit een kopbal wel het net te vinden. Sliedrecht kreeg daarna ook weer grote mogelijkheden op de gelijkmaker, maar het zat gewoon niet mee. Met alle risico’s die werden genomen, had Nuenen de wedstrijd al in de slot kunnen gooien, maar het bleef 1-0.

Een onnodige nederlaag tegen een mindere tegenstander, dus logisch dat de teleurstelling overheerste in het blauwwitte kamp. De gewenste kers op de kampioenstaart kwam er niet. Het memorabele seizoen 2018-2019 zit erop. Naast de vele foto’s, komt er nog een filmpje uit van de kampioensdag met de auteursrechten van Jelle den Toom. Dan staat de geweldige prestatie, waar iedereen supertrots op mag zijn, helemaal in het geheugen gegrift.