Sliedrecht dendert over Serooskerke heen

Serooskerke 1

30 maart 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

In de kwartfinale van de KNVB-districtsbeker heeft Sliedrecht op niet mis te verstane manier afgerekend met 2e klasser Serooskerke. Met een 10-0 overwinning op de Zeeuwen plaatste Sliedrecht zich bij de laatste vier en is daardoor verzekerd van een plaats in de voorronde van de grote KNVB-beker volgend seizoen.

Al voor de pauze zorgden Sjoerd v.d. Waal, Roy van ’t Hoog en tweemaal Luciano van Harlingen voor een ruime 4-0 voorsprong. En daar was niet veel op af te dingen, want het veel sterkere Sliedrecht liet snel en attractief voetbal zien waar de tegenstander, die twee maatjes te klein was, geen antwoord op wist.

De 5-0 van Dennis Verhoef direct na de pauze was de aanloop naar een monsterscore. Via Sjoerd v.d. Waal (6-0), Dennis Verhoef (7-0), Sjoerd v.d. Waal (8-0 en 9-0), sloot Luciano van Harlingen met het mooiste doelpunt van de middag (10-0, boogbal over de keeper in de verre hoek) deze productieve wedstrijd af. Van Harlingen voelde zich in z’n element: “Het ging lekker en bijna alles lukte, maar de hele ploeg draait gewoon lekker” analyseerde hij na afloop glunderend.

Zaterdag een wedstrijd van een ander kaliber, want dan wordt in en tegen Montfoort gespeeld voor de reguliere competitie; aanvang 14:30 uur.

Opstelling: Donatz – Korporaal – Boom (68.v.Stokkom) – Breidel – van ’t Hoog – C.v.d.Waal – Verhoef – Simonis (57.Muilwijk) – Tokul (57.v.Laarhoven)– S.v.d.Waal – v.Harlingen