Sliedrecht eenvoudig ronde verder in bekertoernooi

MOC'17 1

26 februari 2019 20:00

P.T. (Pieter) van Veelen

Van de Redactie – Joop Hartog

“Een heerlijk gevoel en toen het doelpunt gevierd werd met mijn ploeggenoten kreeg ik wel kippenvel” glunderde Ryan Korporaal na afloop van de met 6-0 gewonnen bekerwedstrijd in de achtste finale tegen het Brabantse MOC’17 dinsdag 26 februari j.l.

Na een zware knieblessure en twee en een half jaar revalideren kreeg de sympathieke verdediger zijn eerste basisplaats als rechterverdediger. Na een half uur spelen zorgde hij met een harde schuiver voor de openingstreffer. Een uiterst gelukkige Korporaal werd door zijn ploeggenotren en technische staf geknuffeld, want dit doelpunt werd hem bijzonder gegund.

Kaarsje uit

Het eerste half uur kon MOC’17 het tempo aardig volgen, maar toen Sliedrecht wat aandrong ging toch langzaam het kaarsje uit bij de tegenstander (3e klas zondag). Voor rust zorgden Sjoerd v.d.Waal met een snelle omhaal voor 2-0 en Hakan Tokul voor 3-0.

Handvol gemiste kansen

De tweede helft begon Sliedrecht weer te slap en gaf MOC’19 de kans om weer terug te komen in de wedstrijd. Toen Danny van Laarhoven echter na een uur spelen de 4-0 liet noteren, capituleerden de gasten. Na een handvol gemiste kansen o.a. van Van Laarhoven en invaller Jeroen Muilwijk, moest keeper Mathijs Donatz toch nog twee keer redding brengen, maar opnieuw Hakan Tokul en Danny van Laarhoven lieten beiden met hun tweede doelpunt de eindstand vaststellen op 6-0.

Zaterdag 9 maart a.s. speelt Sliedrecht de eerstvolgende wedstrijd thuis tegen L.R.C., aanvang 14.30 uur

Opstelling: Donatz – Boom – v.Stokkom – Breidel – Korporaal (61.Muilwijk) – Chentouf – C.v..Waal (61.v.Stek)  – Simonis – v.Laarhoven – Sj.v.d.Waal (63.Stuy v.dHerik) - Tokul