Sliedrecht stunt tegen Baronie

Baronie (zon)

5 februari 2019 20:15

Van de redactie - Joop Hartog

Dinsdagavond 5 februari heeft ons eerste team een prima prestatie geleverd, door in de 4e ronde van het KNVB bekertoernooi zondag-hoofdklasser Baronie in eigen huis met 0-1 te kloppen.

Na de duidelijke overwinning van zaterdag j.l tegen GRC’14 was de grote vraag of Sliedrecht tegen de koploper van de hoofdklasse Baronie deze lijn ook kon voortzetten. In een wervelende eerste helft, waarbij de thuisclub alle zeilen moest bijzetten om het goed spelende en hardwerkende Sliedrecht van het lijf te houden, behoedde de Baronie keeper diverse keren zijn ploeg voor een achterstand. Sliedrecht dicteerde de eerste helft en Baronie loerde via snel countervoetbal op mogelijkheden.

Vlot lopende aanval

Vlak voor rust kwam de voorsprong voor Sliedrecht toen Jeroen Muilwijk, na een vlot lopende aanval over links tussen Roy van ’t Hoog en Luciano van Harlingen, de dik verdiende 0-1 kon scoren.

Gewoon goed voetbal

Baronie moest in de tweede helft aanvallender gaan spelen en er ontspon zich een tamelijk gelijkwaardig duel, dat zich hoofdzakelijk op het middenveld afspeelde. Het laatste kwart van het duel was voor de thuisclub, dat uit alle macht probeerde de stugge en goed gepositioneerde defensie van Sliedrecht te ontrafelen. Het mocht niet baten, Sliedrecht kraakte maar brak niet en kreeg zelfs in blessuretijd nog de mogelijkheid via Kenny Stuy v.d. Herik om de score op te voeren. Een prima overwinning, die tot stand kwam door het samensmelten van meerdere factoren, nl. inzet, teamspirit, geloof in eigen kunnen en last but not least gewoon goed voetbal.

A.s. zaterdag speelt Sliedrecht voor de reguliere competitie in en tegen Almkerk. Als Sliedrecht tegen deze tegenstander ook diezelfde factoren kan combineren, belooft het weer een heerlijk kijkspel te worden. De aftrap is om 14.30 uur