De kampioenstrijd zet zich voort

VV Papendrecht 2

Ronald Snap (intikker)
... (schot)

Hoofdklasse A

11 mei 2019 11:45

R. (Rene) Hocks

Nu alle inhaalwedstijden in de reserve hoofdklasse zijn gespeeld, is het duidelijk. Sliedrecht wint de tweede periode en Kozakken Boys heeft één punt voorsprong behouden in de totaalstand. Afgelopen zaterdag speelde Sliedrecht de derby tegen Papendrecht en Kozakken Boys moest op bezoek bij Kloetinge. Beide wonnen, kortom geen verandering in de stand. Nog twee wedstrijden te spelen.

De opdracht was eenvoudig. Zelf winnen om de druk op Kozakken Boys te houden. Papendrecht werd vanaf het begin achteruit gedrongen en al in de 2e minuut had een schitterende aanval afgerond moeten worden. Er volgden nog veel kansen, maar pas in de 27e minuut maakte Snap zijn faam als doelpuntenmaker waar. Ook daarna werd het Papendrechtse doel regelmatig bestookt. Uiteindelijk was er een strafschop nodig om de 2-0 op het scorebord te krijgen.

Het zou geen probleem moeten zijn om de score verder uit te bouwen en het spelbeeld wijzigde dan ook totaal niet. Papendrecht hield zich bezig met tegenhouden en Sliedrecht bleef kansen missen. Toch stond het in de 75e minuut opeens 2-1. De enige kans van de wedstrijd werd op een presenteerblaadje aangeboden door een totaal verkeerde inschatting van de situatie. Gezien de verhoudingen op het veld niets aan de hand natuurlijk. Echter de stand bleef heel lang ongewijzigd en ondanks de vele mogelijkheden, neemt de spanning dan toe. Op het moment dat Papendrecht iets meer naar voren durfde, werd dit genadeloos afgestraft. De diepgaande Jordy de Jong werd op maat bediend door Niels Meerkerk en gaf de keeper het nakijken. Eén minuut later, de 85e, was het weer Jordy die aan alle misplaatste onzekerheid een einde maakte. Opdracht voltooid.

Volgende week gaat Sliedrecht op bezoek bij VVGZ. Kozakken Boys speelt dan uit tegen het nog niet veilige Hardinxveld. Een resultaat voor de mannen van trainer Ronald den Ouden zou dus in meerdere opzichten wel mooi zijn.