De rollen zijn omgedraaid

Ronald Snap (intikker)

Hoofdklasse A

18 mei 2019 12:15

Sliedrecht knokt zich langs VVGZ met een doelpunt in de 83e minuut en Hardinxveld vloert Kozakken Boys twee minuten voor tijd. Een bizarre ontknoping, want de ruststanden waren vol in het voordeel van de ploeg uit Werkendam. Zelf hadden ze een 0-2 voorsprong opgebouwd aan de Sluisweg en Sliedrecht ging met 1-1 de kleedkamer in.

De in de 3e minuut opgelopen achterstand was recht getrokken door Kenny Stuy van den Herik na een weergaloze passeractie van Jordy de Jong. Het veld was hard en hobbelig, waardoor Sliedrecht niet het gewenste spelletje kon spelen. Ze probeerden het wel, maar er zat vaak een stuiterbal tussen. VVGZ maakte het nog lastiger door kort en fel op de man te zitten. Voor de thuisclub was de derde periode nog van belang en gaven dus helemaal niets weg. Met de bekende ruststanden zat er voor Sliedrecht niets anders op dan alles op alles te zetten om toch te winnen.

Sliedrecht kreeg meer de overhand, zonder heel veel kansen af te dwingen. Al vrij snel kwam de tussenstand uit Hardinxveld door, onze lokale pion aldaar, Dennis Wanrooij, had de 2-2 zien vallen. Huh, wat, nee joh, echt !?! Zelf nog meer risico nemen was bijna niet mogelijk, achterin stond het al 1 op 1 en iedereen werd vooruit gestuwd. Die ene kans zou er toch nog wel komen? De keeper van VVGZ speelde een geweldige wedstrijd, maar na weer een redding, kwam de rebound heel toevallig bij Snap voor z’n voeten. Al vallend werkte hij de 1-2 binnen en binnen no time lag er een berg aan spelers op hem. Met een ongekende passie werden de laatste minuten overleefd en in de 95e minuut konden de handen in de lucht. Wachten op nieuws uit Hardinxveld, nog steeds 2-2. Opeens kwam er nog een melding van de hotline, 3-2 voor de mannen van Ronald den Ouden. Ongekend en een knappe prestatie.

De rollen zijn omgedraaid. Sliedrecht hikte steeds tegen een achterstand van 1 punt aan en heeft nu, met nog één wedstrijd te gaan, 2 punten voorsprong. Voor de laatste wedstrijd komt Oranje Wit naar De Lockhorst.