Monsterscore voor Sliedrecht tegen SV Geinoord

1e klasse C

23 maart 2019 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Het contrast met de wedstrijd van vorige week tegen GJS was wel erg groot. Toen was Sliedrecht onmachtig om goed voetbal te laten zien vanwege de elementen en terreinomstandigheden. Vandaag, 23 maart thuis tegen SV Geinoord leverde Sliedrecht een mooie teamprestatie af. Een monsteroverwinning van 8-1 op SV Geinoord was het resultaat, een score waar niets op af te dingen was.

Met de weer herstelde Dennis Verhoef op de spitspositie dartelde Sliedrecht naar een snelle en beslissende voorsprong. In de tweede minuut opende Sjoerd v.d. Waal de score (1-0) en verhoogde Dennis Verhoef binnen 10 minuten de score naar 2-0. Snel aanvalsspel, vaak over de flanken waar Hakan Tokul zijn tegenstander vaak achteloos liet staan, legde al snel de zwakke plekken van de verdediging van Geinoord aan de dag.

Niet zuiver genoeg

Toch kwam Geinoord enigszins terug in de wedstrijd toen Timo Meerding bij een scrimmage voor het doel van Mathijs Donatz uit het niets de 2-1 scoorde. Het antwoord liet hooguit een minuut op zich wachten toen na een prima actie van Hakan Tokul de attente Luciano van Harlingen 3-1 binnenschoof. In die fase had Sliedrecht snel een grotere voorsprong kunnen nemen, maar sprong niet altijd zuiver genoeg met de kansen om. Toch werd het voor rust via opnieuw Dennis Verhoef nog 4-1 en toen Tokul werd neergelegd binnen de beruchte lijnen bepaalde Marciano Simonis via een strafschop de ruststand op 5-1.

Hattrick te pakken

Het zag er naar uit dat SV Geinoord een beschamend pak slaag zou krijgen, want naast het frisse aanvalsspel van Sliedrecht, moest toch ook vastgesteld worden dat in verdedigend opzicht Geinoord een maatje te klein was. Dennis Verhoef had 10 minuten na rust zijn hattrick te pakken toen hij 6-1 scoorde, waar een subliem boogballetje van Sjoerd v .d. Waal aan vooraf ging. Invaller Jeroen Muilwijk verschalkte keeper Pascal Florie (7-1) en daarna volgde een periode waar diverse spelers weinig of geen geluk hadden met hun doelpogingen. O.a. Sjoerd v.d. Waal miste kort achter elkaar een drietal kansen maar hij bepaalde vijf minuten voor tijd wel de eindstand op 8-1.Trainer v.d. Steen prees zijn team omdat ze zelf de fouten en zaken die vorige week verkeerd zijn gegaan, hebben rechtgezet.

Zaterdag a.s. geen competitie verplichtingen voor Sliedrecht, maar de kwartfinale van het KNVB-districtsbekertoernooi, thuis tegen Serooskerke; aanvang 14:30 uur.

Opstelling: Donatz – Chentouf – Boom – Breidel(77.v.Stek) – van ’t Hoog – C.v.d. Waal – S.v.d.Waal – Simonis (63.Muilwijk)– Tokul – Verhoef (66.v.Laarhoven) – v.Harlingen