Sliedrecht omzeilt lastige klip W.N.C.

WNC 1

1e klasse C

3 november 2018 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

De lastige uitwedstrijd tegen W.N.C. is in de slotminuten door een late goal toch nog voordelig voor Sliedrecht uitgepakt. Met nog vier minuten op de klok kopte Marciano Simonis de 0-1 binnen en kon Sliedrecht zich aan de kop van de ranglijst handhaven. Wel verdiend, maar van een leien dakje ging het zeker niet.

Meer beleving

“Achteraf gezien ben ik tevreden, maar de eerste helft was van beide kanten ronduit slecht” mijmerde trainer Dennis v.d Steen. “In de rust heb ik (met enig risico) een dubbele wissel toegepast en hoopte met Danny van Laarhoven meer beleving in het spel te krijgen. En ik heb ze meegegeven dat ze wat meer lef moeten tonen. Uiteindelijk is dat goed uitgepakt”, aldus v.d. Steen. In de eerste helft zorgden alleen wat afstandsschoten voor wat spektakel, maar van goed voetbal was zeker geen sprake. Wat pietluttig fluiten en enkele onbegrijpelijke gele kaarten van scheidsrechter Metsenmakers zorgde bovendien nog voor wat opschudding. Een ruststand van 0-0 was dan ook zeker op z’n plaats.

Kruit verschoten

Na de dubbele wissel in de pauze (Van Muilwijk en van Harlingen vervangen door Chentouf en van Laarhoven) tapte Sliedrecht uit een ander vaatje. Bij W.N.C. leek het als of het kruit in de eerste helft was verschoten, want de druk op het W.N.C.-doel was soms groot. Keeper Arjen Kaasjager hield met enkele fraaie reddingen zijn ploeg in die fase op de been. Het gemak waarmee de verdediging van W.N.C. onder aanvoering van Maxim Kivaka, voor rust overeind bleef was volledig zoek. Sliedrecht voerde het baltempo op en bleef de tegenstander bestoken. Een fraaie kopbal van Marciano Simonis werd achter de al gepasseerde keeper Kaasjager nog van de lijn gekopt door aanvoerder Nehemia Sanaky en een hard schot van Hakan Tokul, die weer een prima partij afleverde, werd gepareerd door Kaasjager.

Dik verdiend

Ruim 10 minuten voor tijd kwam de lang geblesseerde maar weer herstelde Sjoerd v.d. Waal als laatste breekijzer in de ploeg voor Dennis Verhoef. In die slotfase gooide Sliedrecht alles op de aanval en daardoor kon W.N.C. nog enkele keren gevaarlijk uitbreken. Maar de verdediging van Sliedrecht stond ook deze wedstrijd weer als een huis. Vier minuten voor tijd kwam toch de bevrijdende goal, toen een voorzet van Roy van ’t Hoog goed door Marciano Simonis werd ingekopt    (0-1). “Een zwaar bevochten overwinning, maar zeker op basis van de tweede helft was-tie dik verdiend”, gniffelde trainer v.d. Steen. Zaterdag 10 november wordt er een bekerronde afgewerkt. Sliedrecht treedt dan aan in Kinderdijk tegen De Zwerver, aanvang 14.30 uur. Zaterdag 17 november ontvangt Sliedrecht op de Lockhorst G.R.C.’14 en kan bij winst het eerste prijsje (periodetitel) binnenhalen.

Opstelling: Donatz – Boom – Breidel – v.Stokkom – van ’t Hoog – Simonis – Verhoef (79.S.v.d.Waal) – C.v.d.Waal – v.Harlingen (46.v.Laarhoven) – Muilwijk (46.Chentouf) - Tokul