Sliedrecht vrij gemakkelijk naar eerste thuiswinst

GJS 1

27 oktober 2018 14:30

Van de redactie – Joop Hartog

Zonder al te grote inspanningen heeft Sliedrecht op eigen veld weinig moeite gehad met G.J.S. Na een vlakke eerste helft waarin weinig schokkends gebeurde, bracht de tweede helft iets meer kijkplezier en behaalde Sliedrecht met een 3-0 zege de eerste thuisoverwinning in deze competitie.

15 keer op rij ongeslagen

Met Jeroen Muilwijk als centrumspits en kort daarachter Dennis Verhoef, liet Sliedrecht toch een wat andere aanvalstactiek zien. “Om Dennis tot zijn recht te laten komen moet hij lopen en tegen een tegenstander waarvan je verwacht dat zij snel inzakken was het beter om Jeroen, die erg balvast is, dieper te zetten. En dat heeft goed uitgepakt want je kon goed zien dat zij het beiden goed konden vinden, vooral bij de tweede goal”, aldus een tevreden trainer/coach Dennis v,d, Steen, die vandaag zijn 15e wedstrijd op rij ongeslagen bleef met Sliedrecht, maar ook blij was dat eindelijk de eerste thuiswedstijd in competitieverband werd gewonnen.

Geweldig schot

Sliedrecht dicteerde vanaf het begin de wedstrijd, maar moest toch toezien dat GJS als eerste gevaarlijk werd toen een vrije trap van Quincy Bartens door Mathijs Donatz uit de benedenhoek moest worden geranseld. Van uitgespeelde kansen was in de eerste helft totaal geen sprake. Toch werd er gescoord, want na een dik kwartier loste Marciano Simonis onverwacht van buiten het strafschopgebied een geweldig schot dat keeper den Haan volkomen verraste (1-0). Ondanks het overwicht van Sliedrecht ontbrak in aanvallend opzicht toch de creativiteit om de rood-witte muur van GJS te slechten. Een (te) magere 1-0 voorsprong was daarom de ruststand.

Heel veel ruimte

Met twee verse krachten probeerde GJS na de pauze de bakens te verzetten, maar Sliedrecht verleidde GJS om te combineren en fouten te maken, waarop direct werd afgejaagd. Ook dit concept pakte goed uit en een combinatie tussen de twee spitsen Muilwijk en Verhoef werd door eerstgenoemde al binnen 3 minuten afgerond (2-0). Eigenlijk was de wedstrijd toen al gespeeld, want GJS moest komen en er kwam heel veel ruimte voor de Sliedrecht aanvallers, die hier vaak te slordig mee omsprongen en daardoor een veel grotere uitslag lieten liggen. In de slotfase pikte ook Dennis Verhoef zijn goaltje mee door fraai diagonaal te scoren (3-0).

Kansen periodetitel

Drie belangrijke punten die Sliedrecht aan de kop van de ranglijst brachten, doordat de concurrentie punten heeft laten liggen.  Met nog twee wedstrijden te gaan ziet het er voor Sliedrecht goed uit voor wat betreft kansen op de eerste periodetitel. De eerste stap hiervoor kan a.s. zaterdag gezet worden wanneer Sliedrecht op bezoek gaat bij W.N.C. in Waardenburg, aanvang 14.30 uur

Opstelling: Donatz – Chentouf – Breidel – Boom – van ’t Hoog – v.d.Waal – Verhoef – Simonis – v.Harlingen – Muilwijk (75. v.d.Wetering) – Tokul (70. v.Laarhoven)